Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur äter du helst din julskinka?

  • The_mama97mia 25 november 2010

    nygriljerad o så skär man av en tjock bit på kanten o på med senap... Ngt bröd behövs inte hihi

  • NicolinaZ 25 november 2010

    Som nattmat på julaftonsnatten på surbröd med god senap och en iskall öl och snaps till! God jul!

  • elleave 25 november 2010

    Håller med om att den är god bara som den är i handen. Men annars vill jag ha hembakt vörtbröd, en lite tjock skinkskiva, senap och en tunn skiva färsk ananas. Mums! {eat}

  • mammamus 25 november 2010

    själv vill jag ha grovstark sepnap i ett tunnt lager på skivan och senäpplemos<(A)

  • evabol 26 november 2010

    Ljummen på en bit julbröd, det typiska veteknäckebrödet som säljs till jul. Ingen senap, för att kunna känna smaken ordentligt.

    Senare i helgen samma sort smörgås men med kall skinka och risgrynsgröt.

  • 7201 26 november 2010

    Ett måste i Jultider är hembakade stutar (mjukt tunnbröd,Jämtland)
    med Julskinka,senap (söt/stark) och äppelmos....MUMS !!!!!!!
    {eat}{eat}{eat}

  • butter 26 november 2010

    med mammas goda havrekaksbröd och stark grovkornig senap mmmmmmmmmm

  • Lippe70 26 november 2010

    Gör alltid skinka kvällen före julafton. När den är färdig ska den givetvis provsmakas. Sirapsbröd och Edvins senap är ett måste och givetvis julölen......

  • [email protected] 26 november 2010

    {waiting} for x-mas.
    julskinka på konsums vörtbröd med hemlagad senat.
    Det är JUL.
    Den gamle

  • [email protected] 26 november 2010

    Äter jag helst på en skiva vörtbröd med grov senap. Mumma!:)

  • smacka1 27 november 2010

    Hels som skiva direkt i handen, nyuttagen ur ugnen, nygriljerad.
    Eller med Halländsk gräddstuvad grönkål. MMMM :p (Y) (L)

  • busan37 27 november 2010

    En tjock ljummen skiva med Edvins goda senap på är bäst (Y)

  • MosterNettan 28 november 2010

    På julknäcke eller vört (utan russin) med flera tunna skivor och lite Slottssenap på.
    På tallriken vill jag ha skinkan tunt skivad till en kokt potatis och rikligt med min variant av coleslaw (krossad ananas och äpple i stället för morot)
    Det vattnas i munnen, tur att det snart är dags...{worship}

  • sikaal 28 november 2010

    Med Rödkålssallad till på julbordet, lite vanlig senap på också{eat} Dessutom gillar vi att äta skinkan som middag med potatis och kaprissås. (Y)

  • Roskerstin 28 november 2010

    Antingen på en hård macka, Leksands extragräddade eller på en vörtlimpemacka med en ganska tjock skiva skinka, med en liten fetrand kvar, och sedan ett tjockt lager med Graveleijs söt-starka senap,

    Vi ska faktiskt tjuvstarta i kväll och inte nog med det vi fuskar och har köpt en färdiggriljerad skinka. Man får faktiskt tjuvstarta och även fuska ibland. Men till jul blir det på riktigt. Ha en trevlig 1:a Advent!

  • LinneaThornberg 28 november 2010

    hönökaka, milda, senap och på toppen ska den ljuvliga tunnskivade julskinkan vara =)
    wellness för själen!

  • sju 30 november 2010

    Tunna skivor skinka på veteknäcke eller vörtbröd. Sötstark senap på.

  • Sweetii 30 november 2010

    Jag är nog ganska traditionell och har den på vörtbröd med skinka och lite grönsaker ovanpå :)

    Lät spännande att ha på pizzan, ska jag nog prova!

  • gustaflindskold 30 november 2010

    Skinka till dopp i grytan med en stor klick smör på doppet och stark senap och äppelmos som jag turas om med att smaka av med. snart är det jul igen =)

  • Amika 30 november 2010

    tjocka skivor utan bröd med lite senap på eller tunna på knäckebröd som är smörat med bregott och så lite senap på toppen! MUMS!!! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.