Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur mycket lutfisk till julbordet?

  • Lilli-Ann 4 december 2008

    Hur mycket lutfisk bör man köpa för att det ska räcka till 10 personer?
    Första gången jag ordnar julmiddagen, så jag är tacksam för hjälp och tips.
    Vi brukar först äta sill, skinka, köttbullar osv, därefter lutfisken, så den serveras inte som "ensamrätt".

  • farmoringer 4 december 2008

    Ja du, liten knepig fråga. Man kan ha otur med lutfisk tycker jag så det mesta försvinner. Men jag brukar räkna 500 g per portiontill normalätare. Men då som ensamrätt. Jag vet inte hur mycket det bör vara efter en massa småvarmt först..

  • Gnurf 4 december 2008

    500g!?? :o

    Jag äter aldrig lutfisk...men man lär tydligen så länge man lever....:D

  • farmoringer 4 december 2008

    Det blir inget kvar när det är färdigt, därför den mängden..:D

  • evaldo 4 december 2008

    När vi har lutfisk så brukar ett paket, 1 kg räcka lagom. Då har vi den som ensamrätt med vitrsås. Vi är två personer.

  • farmoringer 4 december 2008

    Skrivet av evaldo den 4 dec 2008

    När vi har lutfisk så brukar ett paket, 1 kg räcka lagom. Då har vi den som ensamrätt med vitrsås. Vi är två personer.


    Blir som jag säger då. 500 g per person. Kul att se att det finns nån mer som äter lika som oss i familjen..:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.