Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hur ska ett julbord se ut

  • afin 30 november 2007

    Jag har alltid köttbullar prinskorvar, vörtbröd,lax,sill,janson,potatisgratäng,morot&kål gratäng
    Dill senap sillesallad, ägg,sillesallad,rödbetssallad som jag gör själv (Y).
    Och en stor fin julskinka:p
    Och detta året ska jag nog ha revbensspjäll och så ska jag göra mkt julgodis själv, men
    ischocklad,cocosmums,tryffel m.m.
    Aja vill du ha julrecept på julgodis så fråga :p

  • Nettie 30 november 2007

    Det absolut viktigaste för mej är julskinkan :p sedan jansson, sylta, sillsallad, leverkorv,
    kokt tunga, sill i alla de sorter, skånsk senap och som kryddan på moset lutfisk(Y)

  • Carro67 30 november 2007

    På vårat julbord har vi julskinkan, jansson, köttbullar, prinskorvar och inlagd sill. Min svärmor gör även en jättegod äggost. Knäcken och ris a la maltan tillhör också favoriterna på julbordet.:)

  • Okänd 30 november 2007

    :)Skinkan är helt klart nr ett,sen är det Janssons,älgköttbullar,ägghalvor,rullader och NATURLIGTVIS rödbetssallad,mm.Sill och kalvsylta äter jag inte.:) Till efterrätt mumsar vi på dajmrulltårta och lättvispad grädde(Y)

  • angeleye82 30 november 2007

    potatisgratäng, revbensspjäll, mormors krabbomelett, sill, lax, köttbullar och mimosa sallad..

  • localhero 30 november 2007

    Ser att det krabbomelett nämns här ovan:

    Har någon ett recept på det?

  • Jinan 30 november 2007

    Kalkon,olika sorter sill och smörgåstårta :)

  • angeleye82 30 november 2007

    Skrivet av localhero den 30 nov 2007

    Ser att det krabbomelett nämns här ovan:

    Har någon ett recept på det?



    min mormors egna recept..men ja har de inte..vet bara att hon brukar göra omeletten i ugnen med en crabbsticks stuvning över..men jag hittade något liknande..


    Krabbomelett

    Ingredienser:
    4 ägg
    4 dl mjölk
    3 tsk vetemjöl
    salt, peppar

    Stuvning:
    3 msk smör
    2 msk vetemjöl
    7 1/2 dl mjölk
    salt, peppar
    200 g krabba


    200 g krabba Gör så här: Vispa samman ägg och mjöl. Häll på mjölken, som bör vara rumstempererad och vispa ihop smeten. Smaksätt med salt och. peppar Häll i smord ugnsform. Grädda i 200° i ca 20 min. Stuvningen: Fräs smör och blanda i mjölet. Rör till det blandats väl. Späd med mjölken. Sjud under vispning ca 5 min. till en krämig sås. Blanda i krabba. Smaksätt med salt & peppar. Häll stuvningen över omeletten och grädda några minuter i ugnen. Grovmalen svartpeppar och en grönsallad är smaskens till!

  • localhero 1 december 2007

    Tackar, hittade det inte recept sidan.
    Är det inlagt under annat namn ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.