Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Juldessert?

  • MosterNettan 15 november 2012

    Jag hoppar nog över desserten. En kopp kaffe, kanske ett litet glas likör och raskt in Paradisasken!

  • sju 15 november 2012

    Vi äter inte heller dessert på julafton, men några timmar efter julbordet åker ostbrickan fram.

  • DoctorWho 15 november 2012

    Kanske apelsinris om vi orkar med det annars blir det oftast blir kaffe och kakor, fast det räknas nog inte som en efterrätt.

  • chrisq 15 november 2012

    äter nog bara ris ala malta här

  • FiaBerg 16 november 2012

    Saffranspannkaka är våran nya favorit här istället för ris ala malta.

  • strimma21 16 november 2012

    Prova saffranspannacotta, gör dem i små glas så blir det inte så mäktigt:)

  • mysoman 16 november 2012

    saffransglass med hallonsås fräscht efter all tung mat! {eat}

  • martina63 16 november 2012

    Guud vad mätt man blir bara av att läsa alla inlägg..
    Tror jag ska införa en rask och uppfriskande jul promenad efter middagen istället, så man inte domnar vid paket utdelningen...{snowman}

  • rosatalo 16 november 2012

    Enkel fruktsallad gjord på mest konserver och färsk frukt som inte kräver så mycket arbetsinsats ex banan och vindruvor, serveras med lättvispad grädde alt vaniljglass. Friskt och gott efter julmaten och framförallt enkelt då vi är så många.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.