Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julfrukost!

  • evelinamarina 22 december 2011

    Nu är det inte många timmar kvar till julafton, och jag har kommit på att jag vill fixa något speciellt till frukosten detta år! Vi brukar inte lägga så mycket energi på frukosten på julafton, men jag känner att det vore himla mysigt att göra det! Så vad äter ni till frukost på julafton? Det behöver inte vara svårt eller annorlunda, vill bara ha lite tips på vad som passar extra bra att äta på julafton :) Dock inte risgrynsgröt, som kanske egentligen vore lite självklart, om det inte vore så att det inte är särskilt uppskattat här hemma.

  • UBO5011 22 december 2011

    Vår julaftonsfrukost består av hembakat vört och knäckebröd med julskinka, slätsylta min rödbetssallad och hemmagjord legymsallad,naturligtvis senap. Kan inte vara utan holländsk juledamer fast jag resten av året håller mig till våra svenska ostar.

    god jul

  • Amika 23 december 2011

    Vi brukar äta ägg i lite olika former och rostat bröd. Lite som en helgfrukost. Eller så gör vi varm choklad med vispgrädde, alternativt marshmallows. Sen julknäcke med skinka och senap. Eller baguette med julost. :) MUMS! :)
    God jul! :)

  • helenepe 23 december 2011

    Scones är ju annars lyxigt till frukost och nu i juletider kanske saffransscones? Har dock inte provat receptet nedanför, men har sett flera såna recept och det verkar väldigt mumsigt!

    Saffransscones

  • martina63 23 december 2011

    Julfrukost är ett måste på julafton tycker vi, lite mysig julmusik, goda smörgåsar med julskinka och hemlagad senap, tipsar om senapen som fanns i senaste Med mera tidningen, med chili och honung, toppen god! Några vill även ha risgrynsgröt och några prinskorvar till frukost. Mycket kaffe och en pepparkaka efteråt.{lashes}

  • Samur 23 december 2011

    Skrivet av ullaoedman den 22 dec 2011

    Vår julaftonsfrukost består av hembakat vört och knäckebröd med julskinka, slätsylta min rödbetssallad och hemmagjord legymsallad,naturligtvis senap. Kan inte vara utan holländsk juledamer fast jag resten av året håller mig till våra svenska ostar.

    god jul


    Åh va gott!!!! Här blir det nog bara cornflakes med mjölk och te :)

  • MosterNettan 23 december 2011

    Jag serverar mig skinka på vört med mycket smör! En stor mugg kaffe och mycket tända ljus. Då njuter jag för mig själv innan familjen dyker upp på jullunch!

  • The_mama97mia 23 december 2011

    Ja här beror det på hur länge alla sover...
    Men vi brukar inte ha ngn särskild julfrukost. Det kanske på sin höjd blir en lussebulle/saffransbulle på morgonen.
    Sen äter vi julbord rätt tidigt - vid 14 och då vill man inte vara för mätt ju....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.