Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jullovet

  • The_mama97mia 20 december 2010

    Letade efter befintlig tråd som handlar om VAD jag ska utfodra alla hungriga ulvar med under det låååååååååååånga jullovet, då jag själv inte är ledig... Så jag ber om ursäkt om detta känns som en upprepning, men jag hittade ingen tråd som passade min fråga idag.

    Mina ungar är 10 och 13 år så de klarar lite enklare grejer i köket ju.
    VI äter julbord "borta" på julafton så jag har inte mkt sånt i kylen.

    Jag har detta ständiga bekymmer alla lov, plötsligt ska det serveras både frukost, lunch, mellisar o middag till både mina barn o inhysta gäster och ofta på kort varsel. Helst ska ju maten vara klar för fem minuter sen också.

    Hur gör ni?

  • Cassiopeya 21 december 2010

    Hos oss är det jag som oftast blir hungrig och måste fixa något snabbt! {embarrassed}

    Vi ser till att det alltid finns köttbullar, korv och bacon i frysen. Det går oftast fort att tillaga. Fiskpinnar är ju också smidigt. Ibland brukar jag göra en stor laddning piroger och frysa in, bara att ta upp och värma i mikro med god sallad till. Samma sak med pizza :)

    Tacos är ju poppis också. Frys ner en burk med tacofärs och gör tacosoppa när tiden är knapp. Hamburgare brukar jag också göra egna och frysna ner. Bara att ta upp och mikra och lägga ihop. Serverar pommes till när tid och ork finns ;)

    Gör gratänger, lådor och lasange i stora formar :D

    Mellis brukar bli smoothies, fil med macka, yoghurt, flingor mm. Det borde de väl kunna fixa själva? Har du bär i frysen, gör en stor laddning god kräm som de kan ta. Ät kall eller värm i mikro.

    Vet att många gillar att äta pannkakor, gör en hög och lägg i kylen som de kan äta kalla eller varma med sylt (och glass?:p).

    Hoppas du också får ett härligt jullov och att du får tid till annat än att stå i köket och laga mat (L){beauty}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.