Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julmatstips

  • boz1965 15 december 2013

    Jag tänkte att vi kanske kunde ge varandra lite tips angående matlagning och servering nu inför julen.

  • boz1965 15 december 2013

    För att få griljeringen att fästa bättre på skinkan och inte trilla av när man skivar den så kan man gnida in skinkan med potatismjöl eller Maizena innan man smetar på griljeringen. Stärkelsen fungerar som ett klister.

  • rosatalo 15 december 2013

    Skrivet av boz1965 den 15 dec 2013

    För att få griljeringen att fästa bättre på skinkan och inte trilla av när man skivar den så kan man gnida in skinkan med potatismjöl eller Maizena innan man smetar på griljeringen. Stärkelsen fungerar som ett klister.


    Före senapen?

  • boz1965 15 december 2013

    Ja, det ska ligga som ett klister mellan griljeringen och skinkan.

  • DoctorWho 15 december 2013

    Skrivet av boz1965 den 15 dec 2013

    För att få griljeringen att fästa bättre på skinkan och inte trilla av när man skivar den så kan man gnida in skinkan med potatismjöl eller Maizena innan man smetar på griljeringen. Stärkelsen fungerar som ett klister.

    Man kan också blanda i 1 msk potatismjöl till varje ägg i griljeringen. Griljeringen blir fastare i konsistensen och sitter därmed kvar på skinkan.

  • boz1965 15 december 2013

    Skrivet av DoctorWho den 15 dec 2013

    Skrivet av boz1965 den 15 dec 2013

    För att få griljeringen att fästa bättre på skinkan och inte trilla av när man skivar den så kan man gnida in skinkan med potatismjöl eller Maizena innan man smetar på griljeringen. Stärkelsen fungerar som ett klister.

    Man kan också blanda i 1 msk potatismjöl till varje ägg i griljeringen. Griljeringen blir fastare i konsistensen och sitter därmed kvar på skinkan.


    Det kan man göra, men det fäster inte bättre på skinkan för det. Tro mig, jag har provat. ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.