Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julöl!

  • systeryster 18 december 2008

    Jämtlands julöl och Grebbestad var slut på mitt system?:'( Hoppas det blir jul ändå!

  • alis 18 december 2008

    Ingen har hittat Slottskällans två goda julöl: Tomte och Nisse som bägge är goda. Inget är vrålstarkt.. Rekommenderas!(Y)

  • systeryster 18 december 2008

    Tack för tipset!:D

  • matlagerskan 19 december 2008

    Skrivet av systeryster den 14 dec 2008

    Försöker provsmaka julöl för att hitta min favorit till julafton när släkten kommer för att fira jul.
    Vill inte ha någon öl med 7% eller liknande för det smakar alltid för mycket alkohol.Vill gärna ha en sötare öl och tycker inte om när det är för stor beska.Får gärna vara skummande och mörkt.
    Något udda som jag märkt är att Falcon och Pripps julöl smakar lika dant.Kan det vara så att det är samma då de nu är uppköpta av Carlsberg.? Eller är det jag som inte har så bra smaklökar?
    Berätta gärna vilken julöl du föredrar och varför?:p





    hejsan!! detta med julöl är ju spännande.. Hos mig är ett gott julöl ett måste.Det fins ju i varierande prisklasser.
    jag har givetvis testat falcons julöl, det var det första jag smakade på och visst det är gott. sedan blev det Oscar julöl, betydligt dyrare..gott det med... men min favorit just nu är
    Jämtlands julöl.! MMMM perfekt framför öppna spisen. !!

    god jul...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.