Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

julrulle

  • annelie29 30 november 2015

    Har ni något gott recept på en "rulle" med matig fyllning som jag kan ha på julbordet? :)

  • ThomasP 4 december 2015

    Jag har en kantarellrulle på min receptsida som man kan variera fyllningen som man vill. Det är en typ petit choux smet som görs i långpanna. Man kan servera den med kall med skaldjurstuvning som ett förslag. Mvh Thomas Persson

  • Mellanbellan 13 december 2015

    Denna kanske, jag gör den med dillstuvade räkor också ibland Crepesrulle med gräddfilsfyllning

    God Jul

  • eva23 13 december 2015

    Detta kan kanske va nåt?
    Tunnbrödsrulle med Gubbröra

  • Rajdon 15 december 2015

    Mjukt Tunnbröd. Bred på smör. Blanda lika delar mimosasallad, rödbetssallad, och legymsallad.
    Bred på ett lager på brödet och riven gräddost på. Lägg på tunna skivor av skinka och oxtunga, eller de kött du har på Julbordet och avsluta med lite av Johnnys Senap sötstark. Rulla ihop som en tunnbrödrulle och en Julöl ... {snowman}

  • poffa 18 december 2015

    Ett förslag som inte kräver för mycket tid är att:


    Gör en blandning av färskost, finhackad rödlök, finkrossad/grönpeppar, färsk körvel.


    Ta ett tunnbröd.

    Bred ut ett lager på varje tunnbröd.
    Ta tunna skivor av lax och täck tunnbrödet.

    Givetvis kan man själva välja om man om man vill ha en sorts lax eller en kombination av olika sorters laxar.

    Exempelvis gravad/rimmad/rökt/najadlax.
    Najadlax = lätt gravad Därefter torkas den och läggs i rökskåpet för att kallrökas.

    Sedan ska tunnbrödet rullas ihop och plastas in i folie, tajt och ordentligt utan att fyllningen kläms ut.

    Lägg rullarna några timmar i kylen så att dom går lättare att skiva upp, går att göra dagen innan servering.

    Alternativt om man gör dom långt i förväg så lägg dessa i frysen.

    Min rekommendation är att använda en vass laxkniv, för att få snygga snitt.


    Lycka till.

  • annelie29 18 december 2015

    Skrivet av poffa den 18 dec 2015

    Ett förslag som inte kräver för mycket tid är att:


    Gör en blandning av färskost, finhackad rödlök, finkrossad/grönpeppar, färsk körvel.


    Ta ett tunnbröd.

    Bred ut ett lager på varje tunnbröd.
    Ta tunna skivor av lax och täck tunnbrödet.

    Givetvis kan man själva välja om man om man vill ha en sorts lax eller en kombination av olika sorters laxar.

    Exempelvis gravad/rimmad/rökt/najadlax.
    Najadlax = lätt gravad Därefter torkas den och läggs i rökskåpet för att kallrökas.

    Sedan ska tunnbrödet rullas ihop och plastas in i folie, tajt och ordentligt utan att fyllningen kläms ut.

    Lägg rullarna några timmar i kylen så att dom går lättare att skiva upp, går att göra dagen innan servering.

    Alternativt om man gör dom långt i förväg så lägg dessa i frysen.

    Min rekommendation är att använda en vass laxkniv, för att få snygga snitt.


    Lycka till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.