Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

lussebullar

  • miss_flurrie 30 november 2009

    jag ska baka lussebullar. men hur gör man. sökte på det här, men de flesta innehåller kesell m.m
    jag kan för livet inte komma ihåg hur ja brukar göra,
    om man tar receptet på baksidan av mjölpaket att göra kanelbullar, men häller i saffran i degen o gör lussebullar, blir de bra, är de inte så folk brukar göra?
    ( säkert inget fel på de recept som fanns här)
    någon som vet?

  • frucaos 30 november 2009

    De blir väldigt saftiga och fina om du har kesella i degen, personligen skulle jag aldrig baka dem utan!

  • miss_flurrie 30 november 2009

    ingen som vet?:(

  • gottgris 30 november 2009

    de här lussekatterna bakar jag varje år:
    150 g smält marg
    5 dl mjölk
    1 pkt jäst
    2 dl socker
    1,5 l mjöl
    2 påsar saffran

  • Uli 30 november 2009

    mitt lusebulle recept ar samme som bitt vanliga vetebrods recept men med 50 gram mer smor och 1/2 dl mer socker is smeten. smalt inte smoret utan ror in det osmalt i degen. jatte saftiga och latta och goda. mums mums! :)

  • amoz 30 november 2009

    Jag tillsätter ett ägg i den vanliga vetedegen!!!!!

  • lena4 30 november 2009

    Går jättebra att baka på vanlig vetedeg. Jag tillsätter ochså ett ägg och en tesked hjorthornssalt gör att degen jäser mycket bättre.

  • bakakaka 30 november 2009

    Jag gör vanlig bulldeg men har i mer socker eftersom det inte är någon söt fyllning i lussekatter. Sen har jag i 1 gr saffran till 5 dl mjölk. Kesella har jag slutat använda eftersom jag ett år bakade en omgång med Kesella och en omgång utan. Ingen av de jag bjöd på båda sorterna kunde säga vilka det var Kesella i. :(

  • ylwa 30 november 2009

    Prova dessa....

    Lussekatter

    Jag gjorde dem idag,(Y)
    har aldrig gjort lussebullar förut och de blev jätte bra.
    Lycka till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.