Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lutfisken

  • anluk 15 december 2007

    Äter ni lutfisk till jul???
    Själv är jag uppvuxen med lutfisk till jullunchen och det har jag fört vidare i min familj (även om barnen grymtar fast de brukar få några köttbullar istället).
    Hur tillagar ni den? Själv gör jag den alltid i mikron. Det är så himla lätt och smidigt och bra blir det oxå.

  • Okänd 15 december 2007

    Nej,jag kan inte med lutfisk.Min sambo tycker om det så min mamma bjuder alltid honom på det och jag får naturligtvis annan mat.Mamma kokar den på spisen tror jag.I år var den visst väldigt dyr,här hos oss iallafall,men allt är ju dyrt här numera.

  • evaldo 15 december 2007

    Jag brukar koka lutfisken på spisen, är mest , det går ju att göra den i ugnen också.
    Det är ju gott med lutfisk vi brukar äta lutfisk på annandan.

  • farmoringer 15 december 2007

    Vi äter lutfisken på juldagen här och jag kokar på spisen. Ingen jul utan lutfisk...

  • 15 december 2007

    nej, gillar inte lutfisk, fast det görs på juldagen ändå. vi som inte äter lutfisk äter vanlig kokt torsk istället

  • Chaty 15 december 2007

    Vi har som tradition att äta lutfisk på första advent, det bli mycket mat till jul ändå. brukar också göra den i ugn

  • LillaJa 16 december 2007

    Hos oss äter vi lutfisken med (Torlefis lutfisksås...se mitt recept), det rekomederas verkligen.
    Till och med jag äter det nu mer, men bara med denna sås, verkligen gott !
    Det blir för övrigt på Juldagen, och då gör jag den i ugnen eller mickron.

    GOD JUL TLLL ER ALLA PÅ DEN HÄR SIDAN, och ät nu inte så ni storknar av alla godsaker som vi har fått recept på , och kanske dom flesta har prövat på.

    Jag har gjort lite julgodis och bakat av en del nya recept jag fått här på Mat-klubben. och dessa ska jag testa på mina gäster på måndag (födelsedag). Men då bjuder jag på buffé eftersom det är personer i alla åldrar som kommer från min mamma som är fyllda 91....till barn-barns-barnet som är 9 månader, familj , vänner, bekanta....vi blir väl ca 30 personer...............så.himla.....kul med fest!!

  • pehrzonflickan 16 december 2007

    Jo, jag har ätit lutfisk två gånger redan, senast igår. Men det är ju såsen, potatisen och kryddpepparna som gör den! Köpte en på ett kilo och bjöd min mor och far. Men eftersom den krymper så mycket fick pappa palt och fläsk istället, det var ju samma vita sås. Han blev glad för det och mamma och jag njöt av lutfisken!

  • jessicaalm 16 december 2007

    Hej vad vore julen utan JUTFISK jag måste bara ha den med på mitt julbord (Y):p

  • imse 16 december 2007

    Det finns bara en maträtt som jag inte är glad i och det är Lutfisken. Inga traditioner från barndomshemmet, så det har nog sin förklaring. Men jag har fått laga till mycket av den ändå både till de mina och gäster.
    Det här är väl en rätt som man antingen älskar eller tycker mycket mindre om.....:o

  • Nettie 16 december 2007

    Lutfisk är bara ett måste hos oss (Y) och massor med skånsk senap som jag gör själv.:p

  • Ulla_phu 16 december 2007

    (Y) Lutfisk med vit sås, kryddpeppar och skånsk senap..Mums! Min svärmor gör den godast!!! I ugnen, som jullunch o på juldagen..o annandan! SLÖRP!
    Jag gillade inte lutfisk när jag var ung, men sedan jag flyttade till Skåne och träffade min mans mor så Älskar jag det! Så visst kan man ändra sig och tillagningen är jätteviktig, inte för fast men inte för lös, lagom med salt osv.(H)

  • Lena 16 december 2007

    Nej vi äter inte lutfisk

  • ingaa 16 december 2007

    Vi älskar lutfisk. Kokar lutfisken i ugn eller micron. Sen ska det vara senapsås till, och senapen ska vara malen med stenkula, så ögonen rinner.

  • tuden 16 december 2007

    Jag och min man tycker om lutfisk men inte våra barn våra barnbarn äter inte det heller

  • styvan 16 december 2007

    Nix, ingen lutfisk i vårt hus(N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.