Jag får hem min lillebror och morbror på middag imorgon. Ska testa Hubert06 Original Roofer chili men har kört fast när det kommer till efterrätten. Jag är helt fast i chokladträsket och skulle vilja bryta med nått annat..Så finns det några tips på trevliga inte alltför tunga efterrätter?(L)
E
permat22 oktober 2008
jag har ett jättegott resept på typ marinerade jordgubbar med bla passionsfrukt. kan hämta det och skriva ner det om du är intresserad?
Snälla har ni inget tips till en diabet. Ja blir så sugen när ja ser allt gott, svårt att hitta något . Hoppas ni har något förslag till mej.:p
Eery22 oktober 2008
Syrran hittade ett riktigt gott recept på Viktväktarna.. hon mixade mogen mango med passionsfrukt och varvade i ett glas med naturell yoghurt.. hon ripplade över lite honung som avslut men skulle nått sånt funka för en diabetiker?
marianne4922 oktober 2008
Tack det kan funka roligt att få nya tips verkar gott:D
marwis22 oktober 2008
Gör en gino= blandad frukt i bitar i ugnsfast form. Riv vit choklad över och sätt in i ugnen 200 grader tills chokladen smält och fått lite färg. Severa med vaniljglass.(Y)
Jag får hem min lillebror och morbror på middag imorgon. Ska testa Hubert06 Original Roofer chili men har kört fast när det kommer till efterrätten. Jag är helt fast i chokladträsket och skulle vilja bryta med nått annat..Så finns det några tips på trevliga inte alltför tunga efterrätter?(L)
E
jag har ett jättegott resept på typ marinerade jordgubbar med bla passionsfrukt. kan hämta det och skriva ner det om du är intresserad?
Drottningpersikor
Här kommer några av mina förslag! :D
Mangosuprise
Rabarbersorbet med kanelkaramell
Rabarbermaräng
Romrussin parfait med karamellsås
Solkaka
Efter den heta chilin så är det faktiskt inte så dumt med en frusen paj.
[recept]20983[7recept]
Är visst lite för trött.............................:)
Frusen citronpaj
prova ananaspaj med vanilj glass.(Y)
http://www.matklubben.se/recept/ananaspaj_49845.html
jmay:)
En av mina favoriter är
Bär och kexdessert
Lemoncurd glass
Här kan du även toppa med bär. :D
Choklad- och yoghurtkräm med frukt och bär
Denna innerhåller visserligen choklad men är väldigt god.:D
Vaniljglass å varm hjortorn sylt mums
Fruktsallad går alltid ner, här några förslag
Fruktig dessert i glas
Fruktsallad med maränggrädde och dajmkulor
Fruktsallad med passion
Glass efterrätter:
Blåbärsglass med maräng
Festdessert från frysen
En ugnsgratinerad efterrätt:
Kokosgratinerade blåbär
Min favorit bland favoriterna:
Pannacotta med Center
Lycka till.
:)Hej, här är några förslag
Budapesttårta
Cheesecake med körsbär
Citronskum med bär
Cheesecake med ananas och passionsfrukt
Chokolate Chip Walnut Brownies
Fannys frysta cheesecake-tårta
Glasspaj på chokladbotten med Cointreauparfait
Hallon- och björnbärspaj
Havreformar med hallon
Hjortronparfait
Jordgubbsfyllda mandelformar
Mandeltoppad cheesecakepaj
Min sega kladdkaka
Päronkaka på mördegsbotten
Vit chokladmousse med färska frukter
Snälla har ni inget tips till en diabet. Ja blir så sugen när ja ser allt gott, svårt att hitta något . Hoppas ni har något förslag till mej.:p
Syrran hittade ett riktigt gott recept på Viktväktarna.. hon mixade mogen mango med passionsfrukt och varvade i ett glas med naturell yoghurt.. hon ripplade över lite honung som avslut men skulle nått sånt funka för en diabetiker?
Tack det kan funka roligt att få nya tips verkar gott:D
Gör en gino= blandad frukt i bitar i ugnsfast form. Riv vit choklad över och sätt in i ugnen 200 grader tills chokladen smält och fått lite färg. Severa med vaniljglass.(Y)
Mumsigt och inte särskilt mäktigt!!
/Marie
Vinbärscheesecake, sockerfri
Kan det vara nått?