Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Någon som har....

  • lolo64 30 juni 2008

    recept på silltårta. Jag har sökt efter ett recept som är lite speciell då det inte ingår kavring eller hönskaka som de flesta recept har... Utan den som jag har fått smaka på var jätte god att jag aldrig glömt men fick inte recept av denne personen då det var "hemligt":'(

    Så jag hoppas ni kan hjälpa mig om ni känner igen recept. Det innehöll rödbetor (hackade), äpple, (hackade), kokta ägg (hackade), kanske rödlök? vispgrädde (lös på ngt sätt dvs inte tjockvispad) spad från rödbetor för det var röd sås så jag antar att grädden blandats med rödbetsspad. Och givetvis sill i små bitar.

    Om det ingick mer minns jag inte. Det var ju 18 år sedan o jag har frågat denna person varje gång man träffat honom om man inte kan få recept men alltid nej nej varje gång. Trist:@ Han sa att det är bara inom släkten och släkten har Hovergren i efternamn ilfall ni känner igen receptet från denna släkt??

    Hoppas ni kan hjälpa mig. Tacksam för all svar(L)

  • ikah 1 juli 2008

    Jag tycker att det låter lite som sillsalladen vi gör till jul men att det fattas potatis och ättiksgurka?!

    Men hur var den lagad eftersom de inte var med kavring eller nåt?

  • lolo64 3 juli 2008

    Hejsan

    Ja såg det sist för 18 år sedan och då var det vid julen också (lucia fest då vi hade föräldrar träff och var o en skulle ta med knytis, så det tillhörde nog julmat)

    Då hade han lagt upp allt på ett fat bara och allt fanns i och så var det "rött" sås också. (rödbetssås kan man säga som eg har nog blandats med grådde och rödbetsspad)

    Jag minns inte om ättiksgurka och potatis var med. MInns bara små detaljer inte allt. Men såsen/inläggen var inte tjock utan den var som flytande på ett inläggningsfat... Sallad är nog mer tjockare på ngt sätt o vis ??

    Men du kan väl prova o ge mig recept så får jag prova och göra det så får vi se om det stämmer. Har ju aldrig glömt denna smak för 18 år sedan så jag önskar självklart få uppleva det igen:)

    Är tacksam för all svar:) och all recept utom kavring och hönöbröd i:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.