Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

NU SKA X-TRA KILONA FRÅN JUL BORT!!

  • Okänd 22 januari 2008

    :(Problemet med att jogga är att när man inser att man inte är i form för det, så har man hunnit för långt för att kunna gå tillbaka.(N) pust........

  • MammaModesty 22 januari 2008

    Skrivet av zarre den 22 jan 2008

    :(Problemet med att jogga är att när man inser att man inte är i form för det, så har man hunnit för långt för att kunna gå tillbaka.(N) pust........


    en motionscyckel är därför väääldigt bra.... man ä lixom på hemmaplan hela tiden juh... plus att blir man lite sugen kan man kliva av o gå till skafferiet... :p:D

  • snutten 22 januari 2008

    Ta en tur till gymmet istället! Där har du allt du kan tänka dig-löpband, roddmaskin,crosstrainer, cykel m.m. m.m
    Därifrån orkar man väl ändå gå ut till bilen?! :p
    El ta en lång promenad, det är också ganska effektivt om man inte orkar jogga...

  • Snorkfroken 22 januari 2008

    Känner samma sak när jag ska jogga därför joggar jag på löpbandet på gymet. Då behöver man inte bekymra sig hur man ska orka ta sig tillbaka :p :D

  • Okänd 22 januari 2008

    :p"I have the body of a God...too bad it's Buddha".:p

  • celice 22 januari 2008

    :o Nej det får bli promenad för min del, önskar att jag kunde gå riktigt långt men tyvärr hälsporren sätter stopp. Försöker gå en promenad varje dag med min kära granne.

  • Aspholme 22 januari 2008

    Gå uppför och gärna med gåstavar, det bränner fläsk :-)

  • MammaModesty 22 januari 2008

    jaha.. o där blev buddha upptagen.... *funderar* finns en gamal grekisk gud som heter eros.. han va tjock.. men man.... hmmm jag har nog varit han i nått tidigare liv o kilona följde med i detta liv.... :p

  • Amber 22 januari 2008

    Förr sprang jag 1 1/2 mil i veckan ....huu då var man bra mager...näpp långpromenader e mkt bättre.
    Det finns la inget skönare när det e riktigt kallt å det biter i kinderna eller när det regnar. Skönt att komma in i värmen sen & ta en kopp kaffe.

  • anluk 22 januari 2008

    Kommer liksom inte igång......Jogga är dötrist tycker jag. Älskar spinning men man skall ju ta sig dit också...........

  • Okänd 22 januari 2008

    Jag blir andfådd bara jag tänker på motion.Nej,min bilring får sitta kvar ett tag.Det är bara jag som blir lidande och får bära den själv.PS.Har smaskat i mig 2 portioner av kladdkaka med grädde, inte alls dumt.:D

  • Queenie 22 januari 2008

    Att sitta framför datorn och skriva, då motionerar man fingrarna i alla fall, det är alltid nåt. :-)

  • pehrzonflickan 22 januari 2008

    Gå till gymmet, ge järnet och gå hem och festa till med en färskpasta & kräftsås samt skjöl ned med en iskall Mariestad. Funkar för min form i allafall!

  • Nettie 22 januari 2008

    Jaha, jag får väl anse mej lyckligt lottad då som har ett
    fysiskt tungt arbete :'( Jag behöver iallafall inte tänka på
    motion här jag är ledig:p

  • irrevirre 22 januari 2008

    Jag är så glad så glad för jag har äntligen hittat en träningsform jag står ut med.
    2 gånger i veckan på hemvägen från jobbet tränar jag hos ITRIM (en slags cirkelträning)
    30 minuter tar det och är allround.
    Att jag sedan cyklar 12 km varje vardag ger perfekt gratis vardagsmotion. Usch, nu känner jag att jag låter så duktig och hurtig! Men det var på tiden med träningen ... vid 45 års ålder;-)

  • lennali 22 januari 2008

    Skrivet av Queenie den 22 jan 2008

    Att sitta framför datorn och skriva, då motionerar man fingrarna i alla fall, det är alltid nåt. :-)


    Ja, då är vi i allafall två som utövar detta sätt att motionera på.

  • evaldo 22 januari 2008

    Jag är ingen motionsmänniska, har aldrig varit, jag lever ändå.
    Har alltid ätit god mat och håller vikten någorlunda normalt.
    Kanske några kilon extra har jag lagt på mig sen jah fick pension.
    Jag undviker för mycket fett och sött i maten.
    Jag har tänk som så att "jag lever bara en gång".

  • farmoringer 22 januari 2008

    Är alltid ute med hunden varje dag minst en och en halv timme den motionen räcker för mig och inte blev det några extrakilon pga julen.....

  • Lisabet 22 januari 2008

    Lite "lagom" av allt, både vad det gäller mat och motion, är bäst. Men, tänk att det skall vara så
    svårt att efterleva. Jag är en sådan där "periodare" som sköter mig bra ibland och rätt som det
    är så har man trillat dit igen.
    För tillfället tar jag en promenad varannan dag och så har jag placerat min motionscykel fram-
    för TVn. Har jag ätit något onyttigt, så blir det till att trampa på lite extra. Kalorimätaren talar om
    när det är dags att sluta trampa.
    Jag säger som Evaldo att man måste unna sig lite av det goda, annars blir livet tråkigt.

  • hansdotter 22 januari 2008

    Jag är spinninginstruktör- det är mitt sätt att komma till gymmet =)
    Kan rekommendera att bli instruktör- då "måste" man liksom iväg till gymmet.(Y)

    Men extrakilon har jag! Jag trivs ganska bra med dom. Av spinning får man ganska kraftiga lår- så efter 12 års spinning varje vecka så har jag riktigt kraftiga lår. Men jag vet ju själv vad det beror på...no worries=) Att äta gott och se till att njuta av livet så länge man kan är långt mycket viktigare för mig än att se smal ut. Man ska se sund ut!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.