Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyårsafton

  • Nusse 8 december 2008

    Jag brukade göra ostbågspuckar till förrätt förr om åren, men numer är jag diabetiker, så det får bli citronmarinerade grönsaker till förrätt och till huvudrätt tillagas det älgfilé med potatisklyftor. Till efterrätt kan det tänkas att det blir en polkagriskladdkaka! Tror nog att jag ska kunna lyckas med middagen även i år!*hoppas, hoppas*

  • SaraW 8 december 2008

    Vi brukar alltid ha fest för mellan 20-30 gäster, 3-rätters är tradition. men i år frångår vi traditionen och ska ha en mindre middag med totalt 9 sittande. Vi planerar för en 5-rätters med omsorgsfullt lagad mat som dock inte innebär att jag har stått i köket i tre dagar för att hinna färdigt.
    Tilltugg till fördrinken är inte bestämt men i övrigt ser menyn ut så här:
    - Omelettrulle med färskost, rökt lax och spenat
    -Hummersoppa med konjaksgrädde och ostflarn
    -Lammytterfilé med potatispuré smaksatt med rostad vitlök och chèvrekräm
    -Ostbricka med blandade ostar, fikonmarmelad och kex
    -Mjölkchokladpannacotta med karamelliserat päron.

    Provlagning skall påbörjas inom kort, ska bli spännande.

  • MammaModesty 8 december 2008

    Nyårsafton firar vi här hemma med min kompis och hennes man... Maten brukar bli oxfilé eller tjälknul... men i år funderar vi på om vi skulle försöka fåtag på häsfilé... (Y)det är så himla gott och jag brukar ringa till ett slakteri i närheten så ringer de mig när de har hästfilé.. till förrätt blir det nog nån typ av laxrulle och till efterätt glass m varm chokladsås.. man orkar inte så mycket mer :D

  • elpatron 8 december 2008

    Skrivet av equina den 27 dec 2007

    Även här blir det ett lugnt firande med tre rätters iår. Faktiskt inte spikat menyn men tror att vi skall äta gratinerad hummer till huvudrätt och en len marabou chokladmousse till efterätt.:p



    Skrivet av equina den 27 dec 2007

    Även här blir det ett lugnt firande med tre rätters iår. Faktiskt inte spikat menyn men tror att vi skall äta gratinerad hummer till huvudrätt och en len marabou chokladmousse till efterätt.:p



    Skrivet av equina den 27 dec 2007

    Även här blir det ett lugnt firande med tre rätters iår. Faktiskt inte spikat menyn men tror att vi skall äta gratinerad hummer till huvudrätt och en len marabou chokladmousse till efterätt.:p


    Tur att du skrev tre likadana inlägg i rad för jag fattade inte de första två :) Men vad har du tänkt ha till hummern? Har själv inte varken spikat eller skruvat ngn meny i år, kanske popnitar den i år, det är ju det senaste nu säger dom *S*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.