Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på egen glögg

  • Gul13 7 december 2011

    Jag kanske är för sent ute för att göra egen glögg.
    Men ni som gör egen: Vilket recept använder och rekommenderar ni?
    Det finns ju mängders mängder med recept men så ska man välja ett oxå.
    Hjälp med och rekommendera ett!

  • a-lie 7 december 2011

    Hemmagjord glögg
    Detta receptet är toppen!! Kan verkligen rekommenderas!!!! Vi drog dock ner på både sprit och socker, nejlikorna står att de ska vara malda men vi använda hela. God Jul på dig och alla andra MKare.

  • robzon 7 december 2011

    jag har testat olika recept men aldrig varit nöjd men nu
    har jag hittat en bra bas ....:)
    Jag brukar göra en sockerlag och
    har hela kryddor i dvs kryddnejlika ,kanel kardemumma.pomerans och även en bit färsk ingefära
    jag brukar koka det ett bra tag sedan är det bara att blanda i hop det med valfri vätska vin /sprit /bärsaft..det är fantasin som stoppar..:)
    jag blandar ihop och silar och häller på flaska förvaras svalt

    Gottgott{dance}

  • pihal 7 december 2011

    Min favoritglögg är en som man gör i januari och lagrar tills december . Kanske något för nästa år. Annars har jag en snabbvariant som är väldigt god som skall stå 1 dygn.

    Hembryggd Glögg!
    Havtorns- och saffransglögg

  • Gul13 7 december 2011

    Härligt med många tips.
    Fler mottages tacksamt.

  • Bumbis 7 december 2011

    1 flaska rött vin
    1/2 flaska vodka
    2 dl socker
    1/2 flaska glöggessens som finns på apoteket
    Blanda ihop i en kastrull och värm tills sockret smält, koka inte.

    Starkt och mycket gott

  • Mistys 7 december 2011

    Här kommer två recept jag verkligen kan rekomendera. Även om man inte äter LCHF så är dom toppen. Jag har gjort vinglöggen och tillsatte lite socker. Mums vilken god glögg det blev (Y)
    Jag hade dock inga björnbär så jag tog bara blåbär och det blev toppen gott.

    http://www.lifezone.se/2011/11/26/se/nästan-glömde-lchf-glöggtider...-5787493

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.