Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Saffran

  • redd 4 december 2009

    Skrivet av CatrinH den 4 dec 2009

    Hej, befinner mig i Holland och pluggar och frågade efter saffran under torghandeln i stan där jag bor. Det kostade 10 eurocent (drygt 1 kr) för den billiga varianten och 65 eurocent för de fina trådarna med saffran.... Lite skillnad mot Sverige. Har dock inte provat ännu om det är någon smak i den. Det blir nog en kladdig saffranskaka till andra advent att bjuda mina svenska kompisar på!


    Är den bra kan du ju tjäna en slant på att köpa in ett lager och lägga ut på säg tradera. 30kr/g är ju ett klipp i sverige (paketen ligger på 0,5g) vilket skulle ge dig 28kr i vinst ;)

  • Lippe70 5 december 2009

    Har både köpt på ÖB 20 kr/st och på Ica´s eget märke 21 kr/st. Har hört att det finns vissa ställen som tar 40 kr/st!!! Helt otroligt....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.