Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Saftiga lussebullar?

  • Lenael 15 november 2009

    Har inte bakat lussebullar på flera år. Min man vill hellre ha vanliga vetebullar. Men i år blir det nog lussebullar till lucia jag blir så sugen när jag läser era recept. Kanske jag provar vetesnurror med julsmak oxå. :):)

  • smeand 15 november 2009

    Det godaste är att använda riktigt smör och inte kesella. Felet många gör med smöret är att de smälter det. Rör ner mjukt rumstempererat smör i degen istället. Då får man samma effekt med saftiga bullar som när man använder kesella, men med den goda smörsmaken. Smält smör gör att man lätt tar i för mycket mjöl. Jag har alltid två ägg i också som gör degen luftigare. Saffransdeg ska alltid ha mer socker och smör än vanlig vetedeg. Baksirap gör bullarna saftigare än socker.

  • SDMaya 15 november 2009

    Maya´s Fluffiga Lussekatter
    Detta recept är kanon :) saftiga och goda! :p(L)

  • vanillalover 15 november 2009

    Jag brukar slänga in 1-2 tsk Hjorthornssalt per sats deg. Det gör dem väldigt saftiga!
    /Marie

  • ingela71 17 november 2009

    Hej!!
    Någon som har ett bra recept på glutenfria lussebullar??
    Har provat några men inte hittat något riktigt bra än....:p

  • The_mama97mia 17 november 2009

    Senaste lussebaket blev det släta saffransbullar, efter gräddning penslade jag med smör och doppade i socker. Mycket uppskattat! Ungarna gillar inte russin....

  • kajsa36 17 november 2009

    Ja jag vet inte om jag ska baka i år... köper nog mitt lusse bröd saffran är ju jäe dyrt i år.. lite olika på olika ställen men 32kr/pkt på Willys 40kr på ica...

  • paprikan 22 november 2009

    bakade saffransbullar idag
    tillsätter kesella och ett ägg i degen, gör runda bullar som jag gör ett hål i som jag fyller med en tsk.fyllning gjord på riven mandelmassa och smör. sen nyper jag ihop och lägger den hopnypta delen nedåt i en bullpappersform. dom blir smaskens aldrig torra.(Y):)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.