Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Svårgräddade längder

  • Okänd 1 december 2007

    Hade velat baka lite saffranslängder,men jag tycker det är så svårt att grädda.De vill gärna bli för brända.Har ni nåt tips att ge mig?

  • 1 december 2007

    En annan längdfråga...hur klipper du dina längder?
    Jag kan inte!

  • 1 december 2007

    Reflektion....

    Det här är den mest aktiva recept- och matsajt jag någonsin hittat!
    Vad man än frågar om får man svar - snabbt!
    Toppen!

    Är du med i fler matsajter?
    Vilka?

  • Okänd 1 december 2007

    Svar till Nemirosa! klipper från vänster till höger och lägger omlott.Förstår du hur jag menar?

  • Okänd 1 december 2007

    Skrivet av Nemorosa den 1 dec 2007

    Reflektion....

    Det här är den mest aktiva recept- och matsajt jag någonsin hittat!
    Vad man än frågar om får man svar - snabbt!
    Toppen!

    Är du med i fler matsajter?
    Vilka?

    Ja,jag är med I Tasteline,men på matklubben är det mycket mer aktiviteter och matprat tycker jag.På matklubben lär man sig en hel del,kul(Y)

  • Okänd 1 december 2007

    :

    Skrivet av Nemorosa den 1 dec 2007

    Reflektion....

    Det här är den mest aktiva recept- och matsajt jag någonsin hittat!
    Vad man än frågar om får man svar - snabbt!
    Toppen!

    Är du med i fler matsajter?
    Vilka?

    Är du med i någon annan klubb?Det är lagomt att vara med i två stycken.

  • imse 1 december 2007

    Grädda på något lägre temperatur din ugn kanske är lite het:D. i nödläge lägg över lite aliminumfolie mot slutet. Lycka till!!(Y)//i

  • Okänd 1 december 2007

    Tack imse,ska testa det.Det är ju så gott med längder.

  • mumsigt 1 december 2007

    Om man bakar längder.
    Hur tjocka ska de olika längdbitarna vara?
    Mina brukar bli smala som spindelben ..Och det blitr ju inte bra..:(
    Däremot är jag duktig på att baka saffransbröd..Ska lägga in ett kanonrescept på det imogon.
    Använder som många andra kesella och det lyckas alltid,

  • Okänd 2 december 2007

    Oh,vad svårt att säga hur tjocka de ska vara.En sak vet jag och det är att de ska vara tjockare än spindelben,haha.:D:D Tror att man får ut 4 längder på 1/2 liters deg.Eller vad säger ni gott folk(Y)

  • Libra 2 december 2007

    Jag brukar baka längder i aluminiumformar.....då behöver man inte oroa sig för att dom ska jäsa ut för mycket, och sen blir dom jättesnygga.....(Y)

  • Okänd 2 december 2007

    Skrivet av naka den 2 dec 2007

    Jag brukar baka längder i aluminiumformar.....då behöver man inte oroa sig för att dom ska jäsa ut för mycket, och sen blir dom jättesnygga.....(Y)



    Tack så mycket för det tipset.Går det bra att grädda utan att de blir brända?

  • Libra 2 december 2007

    Jag tror då inte att jag bränt dom nånsin, hr gjort längder i formar i säkert 15 år.....:) Men glöm inte smörja formarna....:D och inte varmare än 175-200 grader långt ner i ugnen....
    Från en liter degspad brukar det bli 8 längder.......(Y)

  • Okänd 2 december 2007

    Skrivet av naka den 2 dec 2007

    Jag tror då inte att jag bränt dom nånsin, hr gjort längder i formar i säkert 15 år.....:) Men glöm inte smörja formarna....:D och inte varmare än 175-200 grader långt ner i ugnen....
    Från en liter degspad brukar det bli 8 längder.......(Y)


    Tack igen.Jag ska testa detta under veckan och ge ett utlåtande.Ska bara skaffa hem formar.(Y)

  • Okänd 3 december 2007

    TJOHO!Har bakat saffranslängder idag och de blev perfekta.Bakade i formar och hade ca 180 grader.Tack snälla för tipsen ni gav mig,de funkade. Kram och tack.

  • Libra 3 december 2007

    Skrivet av Liliane den 3 dec 2007

    TJOHO!Har bakat saffranslängder idag och de blev perfekta.Bakade i formar och hade ca 180 grader.Tack snälla för tipsen ni gav mig,de funkade. Kram och tack.[/quote

    Du ser....GRATTIS.....:) du kommer nog att göra så i fortsättningen åxå för det är så praktiskt....(Y)

  • Okänd 3 december 2007

    (Skrivet av naka den 3 dec 2007

    Skrivet av Liliane den 3 dec 2007

    TJOHO!Har bakat saffranslängder idag och de blev perfekta.Bakade i formar och hade ca 180 grader.Tack snälla för tipsen ni gav mig,de funkade. Kram och tack.[/quote

    Du ser....GRATTIS.....:) du kommer nog att göra så i fortsättningen åxå för det är så praktiskt....(Y)[/quote
    (Y)jajamän,nu kör jag den metoden,tack igen.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.