Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tilltugg till glöggen?

  • Tillberga 7 december 2008

    Pepparkaksmuffins med ädelosttopping


    blev en rykande åtgång på vår glöggfest

  • SaraW 7 december 2008

    De allra flesta har ju redan nämnt pepparkakor med ädelost, men jag tänkte bidra med hur jag serverar mina pepparkakor. Jag kavlar ut pepparkaksdeg och sporrar ut långa stänger som jag sedan gräddar till grissinis. Sedan mixar jag en liten Kvibille gräddädel med 1,5 dl crème fraiche som får fungera som dipsås till grissinin. enkelt, klassiskt men ändå lite annorlunda.

  • gnutten1 7 december 2008

    Skrivet av Norrbacka den 19 nov 2008

    Hallå!
    Pepparkaka med ädelost på är en höjdare till glöggen!
    Kul med en tråd som handlar om mat alla andra trådar är bedrövliga här på MK.



    Instämmer, både hårda och mjuka pepparkakor med grönmögelost och blåmögelost, kanske lite vitlöksost och paprikaost...

    Det perfekta tilltugget till glögg, sältan från osten, det kryddiga från pepparkakorna och det söta från glöggen funkar jättebra ihop

  • farmormor 7 december 2008

    Hej!
    Här kommer mitt bidrag. De är supergoda ett måste hemma hos mig.

    Julnötter

  • Bodil56 7 december 2008

    Här är några tips som inte är så vanliga.
    (Y)Glögg- och pepparkaksbollar
    (Y)Glöggtryffel
    (Y)Glöggkladdkaka
    (Y)Glöggfudge

  • Bodil56 7 december 2008

    Känns lite som jag gör reklam för mina egna recept, men då jag hittade detta kunde jag inte låta bli att skriva om det i denna tråden. Hoppas att ni ursäktar.
    Saffranssnurra med pepparkaksfyllning

  • UllaC 7 december 2008

    Några enkla tilltugg som är gott till glöggen
    Baconfikon på halloumi
    Camillas små överraskningar
    Dadlar med parmesanost
    Mums till glöggen
    Gorgonzolaformar

  • Bodil56 9 december 2008

    Här är ett lite annorlunda tilltugg till glöggen.
    (Y)

  • segerwitch 9 december 2008

    :pDetta är ett måste för mig till glöggen, då jag gärna vill ha något salt till(Y)

    Beef jerky cowboy style (torkat kött)

    Jag brukar skära dem i mindre bitar(Y)

  • Eery 9 december 2008

    :p
    Ädelosttryffel med pepparkaka

  • anncilia 10 december 2008

    Coop har ett recept som verkar väldigt gott: Sticks med pepparkakor och ädelost. Prova det. Jag ska definitivt servera det till glöggen i jul.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.