Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på festupplägg

  • 14 december 1999

    Vi har gjort så till nyår att vi ska ha en femrätters meny där alla gästerna (10 st + en flock barn) hjälper till.Varje par får ansvar för en rätt som jag som festchef har bestämt. På så sätt får vi ändå en fungerande meny. De känner inte till de övriga rätterna. Sen lagar vi tillsammans på nyårsafton.Varje par köper också vin till sin rätt.Vi får se hur det funkar!

  • susannharjula 3 december 2007

    jag tror helt på eran ide, tack för tipset detta ska vi med pröva i år :p

  • anluk 3 december 2007

    Låter skoj och alla blir ju delaktiga!(Y)

  • matvraket 3 december 2007

    Det låter ju jätteroligt! Att umgås samtidigt som man lagar mat, vilken toppenidé. Så slipper man stressa med maten innan gästerna kommer. Man kan ju göra sig iordning i lugn och ro. Toppen! (Y)

  • styvan 4 december 2007

    Verkligen en bra idé!(Y) Det måste jag prova. Det kan nog bli jättekul när man hjälps åt istället för att man får fixa allt själv i köket.:p Tack för det förslaget! Toppen!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.