Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på Nyårsbuffé?

  • edtmano 18 november 2009

    Jag skulle behöva hjälp med förslag till en Nyårsbuffé för 14 vuxna. Jag vill helst inte servera någon varm mat och jag skulle gärna ha ett tema, så det inte bara blir ett antal rätter som står uppdukade.
    Jag vet inte heller hur många rätter som är lämpligt, och ska rätterna delas in i förrätter, huvudrätter och efterrätter?

    All hjälp mottages tacksamt

  • Erajscha 18 november 2009

    På nyårsafton vill man ju ha lite extra festligt, så det känns som att potatissallad och kassler går bort ;-)

    Jag skulle nog köra ett lite finare smörgåsbord med t.ex. skaldjursmousse på kronärtsbottnar, laxcheescake, potatispaté, tjälknul, olika spännande sallader (t.ex. Nigellas morots- och jordnötssallad) och avsluta med kaffe och olika tryfflar.

  • edtmano 22 november 2009

    Tusen tack :) Det låter jättegott alltihop. Jag tar nog förslagen rätt av och så lägger jag till några efterrätter, min stora svaghet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.