Hej jag har bakat mandelformar, julstjärnor, toscahjärtan och polyneér. De är väldigt goda.
Mistys18 december 2011
Mjuk pepparkaka
Saffranskaka med toscatopping
Saffransbullar med smör och mandelmassefyllning
Något mer blir det nog vet bara inte vad. Ska ha främmande i dagarna 5 så det gäller att fylla frysen. Ska ju vara något litet till kvällsfika varje dag och helst då lite olika fikabröd;)
flabban18 december 2011
Pernillas saffransbullar, pepparkakor, greker, mazariner och mjuk pepparkaka.
DoctorWho21 november 2012
Återuppväcker en gammal tråd istället för att skapa en ny.
Har ingen stor baktradition just vid jul, förutom de obligatoriska lussekatterna och pepparkakorna. Men sen ett par år tillbaka brukar jag baka en saffranskaka till advent. Så god (L)
Förra julen hade jag någon form av grova limpor med relativt hårt skorpa, jag tror det var råg i. Jag skulle vilja bara något liknande själv att ha till Julbordet, är det någon som har tips på ett bra recept som låter som det jag menar?
MosterNettan28 november 2012
Doften av julbak gör mig nostalgisk. Jag är ju tyvärr urusel på att baka, så jag köper det jag behöver. Jag köper på julbasar av skolklasser som behöver en slant, så jag känner att jag gör en god gärning samtidigt.
Det jag vill ha gärna köper är mjuk pepparkaka och lite fina småbröd. Ischoklad och mintkyssar brukar jag också vilja ha.
Det blir inte så mycket bakande, desto mer julgodismakeri.
Blir Mozartkulor
Bountybollar
Polkabräck med vit/mörk choklad
Pepparkakskola
Wienernougat
Cupcakespraliner med nougat/hackad mandelfyllning
Och mina vita nougatpraliner
Saffransbiscotti med mandel och choklad och engelsk fruktkaka
Den här har jag bakat å kommer göra igen...
Saffranskaka med vitchokladtopping och lingon
Hej jag har bakat mandelformar, julstjärnor, toscahjärtan och polyneér. De är väldigt goda.
Mjuk pepparkaka
Saffranskaka med toscatopping
Saffransbullar med smör och mandelmassefyllning
Något mer blir det nog vet bara inte vad. Ska ha främmande i dagarna 5 så det gäller att fylla frysen. Ska ju vara något litet till kvällsfika varje dag och helst då lite olika fikabröd;)
Pernillas saffransbullar, pepparkakor, greker, mazariner och mjuk pepparkaka.
Återuppväcker en gammal tråd istället för att skapa en ny.
Jag har hittat 6 nya recept som jag ska baka till jul. Hoppas bara att mina kinkiga släktingar (dvs en morbror och hans familj) gillar dem.
Pepparkakskladdkaka
Saffranskladdkaka
Karin kaka
Pepparkaksflarn
Citrongrottor med lemoncurd
Petronellas citronformar
Jag brukar baka
Potatiskaka
Vört kavring gjord i grisform är ett stående inslag till jul.
Vört kavring
Med senap och julskinka på och ett glas julmust. {eat}
I helgen bakade jag min supergoda mintfudge :)
Mintchokladfudge
Har ingen stor baktradition just vid jul, förutom de obligatoriska lussekatterna och pepparkakorna. Men sen ett par år tillbaka brukar jag baka en saffranskaka till advent. Så god (L)
Otroligt god saffranskaka
Förra julen hade jag någon form av grova limpor med relativt hårt skorpa, jag tror det var råg i. Jag skulle vilja bara något liknande själv att ha till Julbordet, är det någon som har tips på ett bra recept som låter som det jag menar?
Doften av julbak gör mig nostalgisk. Jag är ju tyvärr urusel på att baka, så jag köper det jag behöver. Jag köper på julbasar av skolklasser som behöver en slant, så jag känner att jag gör en god gärning samtidigt.
Det jag vill ha gärna köper är mjuk pepparkaka och lite fina småbröd. Ischoklad och mintkyssar brukar jag också vilja ha.
Jag gör saffransbullar och
Mjuk pepparkaka
Finska pinnar med mandelmassa
Det blir inte så mycket bakande, desto mer julgodismakeri.
Blir Mozartkulor
Bountybollar
Polkabräck med vit/mörk choklad
Pepparkakskola
Wienernougat
Cupcakespraliner med nougat/hackad mandelfyllning
Och mina vita nougatpraliner