Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad ska ni servera till nyår??

  • majamia 31 december 2010

    Hej
    Denna underbara soppa med skaldjurstoastar ska vi äta till förrätt och sen blir det oxfilé och god dessert som kära vänner bjuder på!

    Gott nytt år önskar jag er alla! :)

    Grön ärtsoppa

  • Forsen 31 december 2010

    Firar nyår med syrrans familj och våra föräldrar, har som tradition att laga maten tillsammans på nyårskvällen. I år blir det en räk- och avocadosallad till förrätt, helstekt älgfilé med ugnspotatis samt en svampsås till varmrätt. Efterrätten gör syrran, tror det blir något med hallonparfait. Vi blir tretton stycken till bords i år.

  • anna_jyre 31 december 2010

    Hej!
    Ikväll blir det en "tapas liknande" förrätt, med gott bröd, marinerade oliver, soltorkade tomater och kronärtskockor osv. Huvudrätt blir potatisgratäng med skinkschnitzel och vegitariska morotsbiffar. Dessert en frozen cheesecake.
    Gott nytt år!

  • Wombat04 31 december 2010

    Här i Majorna blir det ingen förrätt, men däremot oxfilé med persilje- och vitlökssmör på en bädd av ugnsrostad potatis och en härlig sallad till. Till efterrätt blir det marängsviss, härligt retro!!! Gott Nytt År på er alla!

  • Vetebullen 31 december 2010

    Det blir denna med god sallad och gott vin till... har inte bestämt desserten ännu :)
    Håller på och letar nå´t smarrigt på MK
    Gott Slut och Gott Nytt År alla!!

    Inbakad lax i smördeg

  • Fridalius 31 december 2010

    Skrivet av Marksten den 30 dec 2010

    I år kör vi lite klassiskt. Om vi får tag i färska havskräftor så gratineras dessa med chilismör. Sinnessjukt gott. Till varmrätt blir det oxfile som nu legat i kylen över en vecka. Men jag vet inte riktigt än vad vi ska ha till oxfilen?


    Hittade faktiskt frusna havskräftor i frysdisken på CityGross, det och räkor och hummer blir det ikväll. Hur gratinerar du dem?

  • anderssonann 31 december 2010

    Det blir älgfilé med hasselbackspotatis och bea! Sen en klassisk räkcocktail till förrätt och gino till efterrätt. Enkelt att göra rätt igenom :-)

  • Erajscha 31 december 2010

    Vi ska på middag där värdfolket står för vamrätten och vi för för- och efterrätt.

    Menyn ser ut som följer:

    Förrätt: Kokta tärnade polkabetor, fetaost och pancetta på en salladsbädd med vinägrett
    Varmrätt: Plankstek
    Efterrätt: LCHF-pannacotta med passionsfrukt

  • zonale 31 december 2010

    Här bjuds det på skagentoast, rökt fläskfilé med potatisgratäng och en sallad och som avslutning en pannacotta med hallon. Vitt vin till förätten och rött till huvudrätten, från Sydafrika förstås.
    Om någon är sugen runt 12-slaget så serveras det en ostbricka.:) Gott nytt år på er alla!

  • Maithai 31 december 2010

    Härhemma skall vi servera följande nyårsmeny;
    Förrätt: Het morotssoppa med en bit bröd
    Varmrätt; Kryddig laxfilé med potatis, räksås och advokadosallad.
    Efterrätt: Vitchokladpannacotta med passionsfrukt topping

    Gott Nytt år till alla matklubbsvänner!

  • soccermum 31 december 2010

    Ingen förrätt men till varmrätt serverar jag
    Potatis och kantarellgratäng
    Tjälknöl på färsk skinka
    plus MAT-Tinas variant av denna sås
    Bearnaisesås

    Till efterrätt en exotisk fruktsallad med vaniljkesella

    Till tolvslagets bubbeldricka blir det ostbricka
    :P

  • macuisine 31 december 2010

    Förrätt
    Musslor i dill och fänkål
    Filodegsknyten med kräftskjärtar i pepparrotscrème

    Huvudrätt
    Kalvstek vittello tonnato (tonfisk och sardellsås)
    Ugnsrostade rotsaker toppade med jordärtskockschips och en klick turkisk yoghurt

    Efterrätt
    Mangosorbet på jordgubbsspegel och valnötsflarn

  • Mistys 31 december 2010

    Skrivet av Wombat04 den 31 dec 2010

    Här i Majorna blir det ingen förrätt, men däremot oxfilé med persilje- och vitlökssmör på en bädd av ugnsrostad potatis och en härlig sallad till. Till efterrätt blir det marängsviss, härligt retro!!! Gott Nytt År på er alla!


    Samma lika här till varmrätt. Oxfilé provencalé och ett glas rött eller två :P Syd Afrikanskt förstås :)

  • Marre73 31 december 2010

    Här hemma blir det smörgåstårta o snickerskaka mm till efterrätt(Y)

  • smulan1katt94 31 december 2010

    Jag gjorde hasselbackspotatis med panerad fläskfile och egen brunsås och till efterrätt gjorde jag små mini äppelkakor som jag slängde ihop och glass till det :P{eat}

  • isafrid 3 januari 2011

    Jag gjorde toast till Mousserande, crostini med tapenad, anklever toast, pilgrimmusslor muffins
    Förrätt en sallad med päron, granat äpple ädelost och rostade pinjenötter med vinägrett
    Huvurätt helstekt oxfilé med hasselbackspotatis rödvinsås, getostsås och haricots verts
    Efterrätt hjortronparfait på hasselnötbottom
    Jag fick hjälp av vännerna, och muffins och efterätt låg förbered i frysen. Men det var värt mödan(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.