Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegetariskt på nyår

  • Neta52 1 december 2009

    Vi har kompisar från England som kommer hit för att fira nyår för första gången i Sverige. Jag har många vegetariska recept, men på nyår vill jag göra något extra. Till de som inte är vegetarianer har jag tänkt göra en potatisgratäng med oxfilé, och jag skulle gärna servera potatisgratäng till vegetarianerna också, men vad kan jag servera till denna? Finns det någon form av vegetarisk "biff" eller finns det någon som har andra förslag?

  • The_mama97mia 1 december 2009

    Kolla in kikärtsbiffar? annars undrar jag om det inte räcker med en god o krämig gratäng? Med bröd o sallad till?

  • The_mama97mia 1 december 2009

    ...och du.. en palsternaksråraka är inte fel... du kan servera det med algcaviar - som förrätt.

  • Comalies 1 december 2009

    Qournfiléer är ett bra alternativ till kött, det finns i alla vanliga matbutiker. Det kan väl kanske liknas nämast med små kycklingfiléer och har inte så mycket egen smak.

    Som gammal vegetarian måste jag säga att enbart potatisgratäng och sallad är ganska tråkigt att äta...

  • anluk 2 december 2009

    Quornfiléer finns och även vegaschnitzel. Finns i frysdiskarna i affärerna. Dottern som är vegetarian tycker bäst om schnitzlarna men quornfiléerna blir också kanon med lite grillkrydda och olja på innan du lägger in de i ugnen.

  • Mistys 2 december 2009

    Vi hade fest nyligen med en vegetarian i sällskapet. Gjorde fläskfile a la solvik ( recept på mk) Stekte köttet, stekte qournfile. La det i två olika formar . Gjorde såsen och slog hälften på varje. Hasselbackspotatis till. Blev såååå gott och lyckat och vegetarianen tyckte att det var kul att få nästan lika som övriga. Tycker att man ska anstränga sig lika mycket till alla. Även en vegetarian vill bli bjuden på något gott. Inte bara potatis och sallad. Kanske kan du hitta ett recept där du kan göra lika till alla men byta filèn mot qournfilè. Lycka till :)

  • Neta52 3 december 2009

    :DTack för alla tips! Jag ska nog få ihop något!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.