Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Burkchampinjoner

  • Marksten 15 februari 2010

    Förstår inte att så många recept här på MK inhåller burkchampisar. Färska finns ju ju i ALLA butiker. Själv har jag inte köpt burkar sedan 70 talet.
    Dom ser ju äckliga ut. Kommer inte ihåg hur dom smakar.

  • sofiapersson 15 februari 2010

    Jag har varit på en champinjonfabrik i spanien för ca 10 år sen.... Och när man sett hur man gör i fabriken så äter man aldrig nånsin champinjoner på burk kan jag lova.. (N)

  • bakakaka 15 februari 2010

    Jag tycker det är stor skillnad på smaken på färska champinjoner och burkchampinjoner. Därför passar de till olika rätter tycker jag. Jag har recept med burkchamp. där jag inte skulle kunna tänka mig att ha färska istället.

  • Mistys 15 februari 2010

    Skrivet av sofiapersson den 15 feb 2010

    Jag har varit på en champinjonfabrik i spanien för ca 10 år sen.... Och när man sett hur man gör i fabriken så äter man aldrig nånsin champinjoner på burk kan jag lova.. (N)



    Hur gör dom, berätta, vill veta !

  • Gnurf 15 februari 2010

    Jag har hört att de använder elfösare när de driver på de stackars Champinjonerna ut ur lastbilarna...å tydligen är de inte helt bedövade vid avlivningstillfället. Ohygliga scener spelas upp när de skivas fortfarande LEVANDE!!! :'(:'(

    Skrivet av Misty09 den 15 feb 2010

    Skrivet av sofiapersson den 15 feb 2010

    Jag har varit på en champinjonfabrik i spanien för ca 10 år sen.... Och när man sett hur man gör i fabriken så äter man aldrig nånsin champinjoner på burk kan jag lova.. (N)



    Hur gör dom, berätta, vill veta !

  • RayofSunshine73 15 februari 2010

    Jag vill också veta!

  • boz1965 15 februari 2010

    Skrivet av RayofSunshine73 den 15 feb 2010

    Jag vill också veta!


    We are the Borg.
    You will be assimilated.
    Resistance is futile!

    Sorry, men jag var bara tvungen att kommentera bilden och manicken på huvudet och fick extrema Star Trek-associationer. :D

  • Mistys 15 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 15 feb 2010

    Jag har hört att de använder elfösare när de driver på de stackars Champinjonerna ut ur lastbilarna...å tydligen är de inte helt bedövade vid avlivningstillfället. Ohygliga scener spelas upp när de skivas fortfarande LEVANDE!!! :'(:'(

    Skrivet av Misty09 den 15 feb 2010

    Skrivet av sofiapersson den 15 feb 2010

    Jag har varit på en champinjonfabrik i spanien för ca 10 år sen.... Och när man sett hur man gör i fabriken så äter man aldrig nånsin champinjoner på burk kan jag lova.. (N)



    Hur gör dom, berätta, vill veta !


    :D:D:D:D Fick man skratta i kväll också då (Y)

  • boz1965 16 februari 2010

    Skrivet av sofiapersson den 15 feb 2010

    Jag har varit på en champinjonfabrik i spanien för ca 10 år sen.... Och när man sett hur man gör i fabriken så äter man aldrig nånsin champinjoner på burk kan jag lova.. (N)


    Min morbror jobbade på Scan en gång i tiden. Och sedan dess äter han aldrig varken korv eller leverpastej. Han visste vad som fanns i dem - mer ville han inte säga.

  • Schnitt 16 februari 2010

    Burkchampisar tycker jag e jättegott, men använder de aldrig i mat, där ska de va färska. Men burkchampisar och en gaffel är mums ^^

  • jas65 16 februari 2010

    Jag ser heller inget fel champinjoner på burk, men jag köper ju även färska också. Som nämde det beror på var och när man skall använda dem.

    Mvh
    Höfta på med svamparna
    Anders

  • jimboz 16 februari 2010

    Blandar dom inte i snor, det ser ut så åtminstone...Konsistensen är lite som ungarnas snor när dom var små.....Men sköljer man av svampen ordentligt så får man bort det mesta :p

  • Sojjan 16 februari 2010

    Jag tycker det ena inte behöver utesluta det andra. När man som jag bor på landet är det inte alltid lätt att finna färska fräscha champinjoner i grönsaksdisen och då får man använda dom på burk om man ska ha några alls.

  • Sojjan 16 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 feb 2010

    Skrivet av sofiapersson den 15 feb 2010

    Jag har varit på en champinjonfabrik i spanien för ca 10 år sen.... Och när man sett hur man gör i fabriken så äter man aldrig nånsin champinjoner på burk kan jag lova.. (N)


    Min morbror jobbade på Scan en gång i tiden. Och sedan dess äter han aldrig varken korv eller leverpastej. Han visste vad som fanns i dem - mer ville han inte säga.


    Det kanske är lika bra att inte veta alls...:o

  • popik 16 februari 2010

    Jag tycker mest att burkchampinjoner smakar plåt och gummi, så det kommer inte innanför min dörr. Köpte en gång champinjoner på glasburk i tron att de skulle vara bättre men det var lika illa det, fick slänga dem. Det smakar ju inte det minsta champinjoner.(N)

  • imellis 16 februari 2010

    Som student har jag inte råd att köpa färska champinjoner, tyvärr. Men vad menar du att de gör med svamparna på fabriken?

  • sofiapersson 16 februari 2010

    Oj vilket intresse för burkchampinjone:). Jag har helt missat att så många har kommenterat detta.
    F-låt för att ni fått vänta så länge på mitt svar.

    Anledningen till att jag aldrig mer äter burkchampinjoner är för att de var så urusel hygien bland personalen. De luktade fruktansvärt i drivningshusen (men de är säkert så de ska vara). Råkade man tappa champinjonerna så plockade de upp på rullbanden igen om de så var innan eller efter tvättning. Och tvättningen ska vi inte tala om... Dom använde nåt slags tvättmedel som luktade urk , i en stor tumlare. Sen var de en lång bit man inte fick se i proceduren.. undrar varför:o.. Sen paketerades dom i välkända burkar och staplades på pall i en stor lagerhall. Och då undrar man om de är nån skillnad på de olika märkena eller om de var bara olika klisterlappar för olika företag. Såg flera välkända märken fast med samma svamp.

    I slutet av denna "visning" så fick man ta med sig varuprover.. Hur många tog tror ni.. Just de - Ingen. Och jag reste med mitt förra jobb. Vi var 35 pers.

    Fast å andra sidan har de kanske skett förändringar på 10 år - i alla fall hoppas man det.

    Och Gnurf - champinjonerna skivades levande - jag har bildbevis :p

  • RayofSunshine73 16 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 15 feb 2010

    Skrivet av RayofSunshine73 den 15 feb 2010

    Jag vill också veta!


    We are the Borg.
    You will be assimilated.
    Resistance is futile!

    Sorry, men jag var bara tvungen att kommentera bilden och manicken på huvudet och fick extrema Star Trek-associationer. :D


    Det är OK! En vän till mig som är konstruktör gjorde den till en fest med rymdtema och jag fick pröva den!

  • siggemums 16 februari 2010

    Inte konstigt att burkchampinjoner smakar som de gör.

    På högstadiet var vi på studiebesök där det tillverkades leverpastej sen åt jag inte det på flera år på grund av att det luktade pyton där. Mitt förhållande till leverpastej blev aldrig detsamma igen efter den gången.

    Min man äter gladeligen korv även om han har jobbat på charkuteri och gjort korv i sin ungdom Fast det beror nog mest på att han inte är så petig av sig:p.

  • Marksten 16 februari 2010

    Skrivet av sofiapersson den 16 feb 2010

    Oj vilket intresse för burkchampinjone:). Jag har helt missat att så många har kommenterat detta.
    F-låt för att ni fått vänta så länge på mitt svar.

    Anledningen till att jag aldrig mer äter burkchampinjoner är för att de var så urusel hygien bland personalen. De luktade fruktansvärt i drivningshusen (men de är säkert så de ska vara). Råkade man tappa champinjonerna så plockade de upp på rullbanden igen om de så var innan eller efter tvättning. Och tvättningen ska vi inte tala om... Dom använde nåt slags tvättmedel som luktade urk , i en stor tumlare. Sen var de en lång bit man inte fick se i proceduren.. undrar varför:o.. Sen paketerades dom i välkända burkar och staplades på pall i en stor lagerhall. Och då undrar man om de är nån skillnad på de olika märkena eller om de var bara olika klisterlappar för olika företag. Såg flera välkända märken fast med samma svamp.

    I slutet av denna "visning" så fick man ta med sig varuprover.. Hur många tog tror ni.. Just de - Ingen. Och jag reste med mitt förra jobb. Vi var 35 pers.

    Fast å andra sidan har de kanske skett förändringar på 10 år - i alla fall hoppas man det.

    Och Gnurf - champinjonerna skivades levande - jag har bildbevis :p


    Ungefär som jag trodde. Urk aldrig mer

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.