Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fiskboden i Lomma hamn!

  • 1 september 2000

    Man behöver inte bo i Lomma för att besöka Fiskboden som ligger i hamnen. Jag känner en hel del som kör hit bara för att handla i denna lilla affär, där det mesta i fiskväg finns. Kan varmt rekommendera de färdiga fiskspetten att lägga på grillen. Supergoda!!! Fräscht & personalen är kunnig.

  • Guhawi 29 december 2007

    Äter inte själv fisk - är allergisk (den enda allergi jag kan leva med eftersom jag inte tycker om fisk :) ) Men jag har bara hört bra om Lomma Fiskbod. Många av mina kollegor kör dit, flera mil några av dem, när dom skall ha till något speciellt tillfälle.
    Gott nytt år!
    //Guhawi

  • anluk 29 december 2007

    Mmmm fisk är en av mina favoriter i köket. Får kanske prova att åka neråt Skåne någon gång framåt våren. :p
    Här i inlandet är det ju inte så himla lätt att få tag på riktigt härlig fisk. Visst fiskbilen kommer ju, men det blir ändå inte riktigt samma sak tycker jag.....

  • supersuper 29 december 2007

    jag som bor i just lomma kan säga att fiskboden är toppen! jag har även jobbat där under en kort period och kan också intyga att personalen är mycket kunniga och trevliga.(Y)

  • evaldo 29 december 2007

    Vi äter fisk 1 á 2 gånger i veckan. Det är gott med fisk, man kan göra så mycket med den.

  • The_mama97mia 11 maj 2008

    Det är långt till Lomma från Östergötland, men jag brukar åka till Klangahamns Fiskrökeri, ligger utanför Askersund, på väg ner mot Karlsborg. Dom har den godaste rökta fisk jag nånsin ätit. Och VÄtternkräftor när det är dags för det.....

  • farmoringer 11 maj 2008

    Är ännu längre till Lomma från norrbotten..:D Saknar verkligen en fiskaffär här i samhället. Men det skulle väl inte bära sig tror jag. De har färsk fisk ibland. Lax och strömming. Sen är inte utbudet så mycket större precis...

  • The_mama97mia 11 maj 2008

    Har ibland möjlighet att köpa fisk från lokala fiskare - Hjälmaren sjö. Underbar gösfilé.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.