Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halalslaktad kyckling

  • Mistys 24 januari 2010

    Skrivet av jas65 den 23 jan 2010

    Jag skrivit till McDonalds, Burgerking, Clock, Sibylla samt Max att vad vi svenska folket vill ha är att köttet i burgarna skall vara välsignade eller halalslaktat. Ställ upp nu och kräv vad vi vill ha.

    Mvh
    Kött som kött tror inte att kött smakar anoorlunda om det är välsignat från iman eller prosten i kyrkan.

    Höfta på
    Anders
    Du kan väl inte skriva till dessa restauranger och säga att svenska folket vill...... har du frågat alla i Sverige och har ger dig rätt att föra allas talan???Du får väl skriva att jag vill eller vi vill om ni är fler i din närhet men blanda inte in hela svenska folket när du inte vet om hela svenska folket vill. Kan säga att jag står inte bakom din önskan och vill inte bli inblandad utan att bli tillfrågad:@:@:@:@:@ Och vad då "ställ upp och kräv vad vi vill ha" Hur kan du veta vad vi vill ha ?????

  • jas65 24 januari 2010

    Jag nämde även ditt namn med misty09 tyvärr.. Men jag pratade med psatorn i Hästveda och han sa det var lungt för din skull, han välsignade ditt kött som du äter fram igenom.

    Mvh höfta på med slaktter ur olika religionern
    Anders

  • Williamsmamma 24 januari 2010

    Skrivet av jas65 den 23 jan 2010

    Jag skrivit till McDonalds, Burgerking, Clock, Sibylla samt Max att vad vi svenska folket vill ha är att köttet i burgarna skall vara välsignade eller halalslaktat. Ställ upp nu och kräv vad vi vill ha.

    Mvh
    Kött som kött tror inte att kött smakar anoorlunda om det är välsignat från iman eller prosten i kyrkan.

    Höfta på
    Anders


    Det var väl roligt för dig att du lyckades reta upp nå'n i alla fall... Tycker annars att du borde vara lite för gammal för att tillhöra den ironiska generationen :D.

  • russinbullen 24 januari 2010

    :pJag har sett när en kalkon blev slaktat halal. Man släpper ju inte i väg kroppen så den får irra runt, man skär av hals pulsådern, och låter blodet rinna ut till sista droppe, det känns som ett lugnt sätt att slakta på, den fick nästan inga ryckningar, den dog lugnt och stilla, ingen stress. Tror nog att sättet "vi" slaktar på är mycket mera stressande för djuren, med den hemska inslussningen, och sen elpistolen uschh:(

  • Mistys 24 januari 2010

    Skrivet av jas65 den 24 jan 2010

    Jag nämde även ditt namn med misty09 tyvärr.. Men jag pratade med psatorn i Hästveda och han sa det var lungt för din skull, han välsignade ditt kött som du äter fram igenom.

    Mvh höfta på med slaktter ur olika religionern
    Anders
    Märker att du inte läst reglerna för inlägg i ett forum. Läs 3.3 extra noga!

  • Okänd 24 januari 2010

    Skrivet av russinbullen den 23 jan 2010

    :oTror nog att det kvittar hur vi slaktar kycklingen, halal, eller hemma på gården, eller på fabriken, vi brukar äta upp den i vilket fall som helst....:'(
    http://images.google.se/imgres?imgurl=http://klipp.bubblare.se/shots/13704.3.2.jpg&imgrefurl=http://www.bubblare.se/movie/kyckling_slakt&usg=__dM_k9BEgzgkp7zBe6BBghaE13S8=&h=98&w=130&sz=3&hl=sv&start=4&tbnid=YC6hnmFk9SNU9M:&tbnh=69&tbnw=91&prev=/images%3Fq%3Dkycklingslakt%26gbv%3D2%26hl%3Dsv%26sa%3DG


    Det som visas här har inget med normal slakt att göra!
    Inte med halal eller coscher eller någon annan slaktmetod att göra heller.

    Det som visas på den länken handlar bara om att förnedra djuret som du slaktar.

    Men kött till middag blir det ju i alla fall.

    Kokt höns med ris och curry!

  • russinbullen 24 januari 2010

    :pVet väl att den där länken bara är sjukt trams. Stackars höns(N)
    Men helt ärligt vilken metod är mest "human" för djuret tror ni?

  • Skogsnatt 1 juni 2010

    Skrivet av asasto den 27 dec 2009

    Jag tittar bara efter vart kycklingen kommer ifrån, det är vanligare med salmonella och annan skit utanför Sverige så jag köper svensk kyckling och halalslaktade djur i Sverige har jag inga problem att köpa/äta den enda skillnaden till den halalslakten är ju att ´djuret varit vänt mot mecka och att det funnits en Imam som välsignat djuret annars ar det slaktats på samma sätt som alla andra.


    Du har helt rätt. Maskien som sticker djuret är riktad mot Mecka och det är en troende muslim som startar maskinerna och läs/ber några fraser för djuren. Detta är enda skillnaden

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.