Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hej alla som bor i Höör och dess närhet!

  • Gnurf 22 april 2009

    Hört talas om Sjöbo någon gång Jessica!?? Gissa vilket landskap den kommunen ligger i....(H)

  • Gnurf 22 april 2009

    Vad är det som får dig att tro att det är ordet neger som hon stör sig på!?? :Z Du tror inte att det är det sammansatta ordet i kombination med "jobb" som hon avser...:Z

    Skrivet av boz1965 den 22 apr 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 22 apr 2009

    du menade alltså att de är ett svart jobb att slå majonäs för hand? men slängde inte lite spanska ord?


    Tolka det som du vill!

    Vad är det förresten med ordet "neger" som stör dig?

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 22 apr 2009

    Hört talas om Sjöbo någon gång Jessica!?? Gissa vilket landskap den kommunen ligger i....(H)


    Om du syftar på "negerbollar" så är det helt rätt att de som är PK kallar dem "chokladbollar" nuförtiden. Men "negerboll" är det korrekta namnet iaf här i trakterna och är inte det minsta rasistiskt laddat. Det var f.ö. en stockholmare som anmälde kondiset - som blev FRIAT av DO, som inte heller tyckte att det var rasistiskt laddat i det sammanhang ordet användes i.

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 22 apr 2009

    Vad är det som får dig att tro att det är ordet neger som hon stör sig på!?? :Z Du tror inte att det är det sammansatta ordet i kombination med "jobb" som hon avser...:Z

    Skrivet av boz1965 den 22 apr 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 22 apr 2009

    du menade alltså att de är ett svart jobb att slå majonäs för hand? men slängde inte lite spanska ord?


    Tolka det som du vill!

    Vad är det förresten med ordet "neger" som stör dig?


    "Negerjobb" = slitsamt/tråkigt jobb (Wiktionary)

  • anneli1989 22 april 2009

    jag stör mig för de första inte. Blir snarare nyfiken varför han drar en liknelse som han i nästa mening ursäktar sig över. verkar ju helt osamanhängade eller, vad menade du boz? eller har du överhuvud taget en mening?

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 22 apr 2009

    jag stör mig för de första inte.


    Du stör dig inte, säger du... Nänä, ändå orkar du posta en sur kommentar? Ingen logik i det.

  • anneli1989 22 april 2009

    kommentaren var inte sur utan konstruktiv.

    hahaaha och du kan inte ens förklara dig pinsamt! verkar som om du är lite meningslös ändå.

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 22 apr 2009

    kommentaren var inte sur utan konstruktiv.

    hahaaha och du kan inte ens förklara dig pinsamt! verkar som om du är lite meningslös ändå.


    Har ingen anledning att förklara mig för dig.
    Och med detta avslutar jag meningsutbytet med dig.

  • anneli1989 22 april 2009

    Känns som att du blev ganska knäckt och ägd nu boz1965.

  • Herr_Falukropp 22 april 2009

    Det tror jag inte. Han tyckte väl, som vi andra, att du verkar lite naiv och patetisk.

  • anneli1989 22 april 2009

    haha jaha, nu känner jag mig extremt träffad. Där slog du huvet på spiken! Con Gratzz hahahaha

  • Herr_Falukropp 22 april 2009

    I rest my case! :Z

  • anneli1989 22 april 2009

    knäckt och ägd...

  • Herr_Falukropp 22 april 2009

    Nej, men jag pallar bara inte att slänga käft med nån som verkar ha ett IQ i klassen "badboll". Jag föredrar lite intelligentare diskussioner.

  • anneli1989 22 april 2009

    och Herr Falukropp syftar på?
    den som blandar spanska med svenska och inte vet varför eller vad han menar med sina liknelser och sen inte kan svara på enkla frågor, eller på mig som undrar?

  • Herr_Falukropp 22 april 2009

    För att återgå till trådens ämne:

    Vi har också Netto här, men jag har slutat att handla där eftersom butiken verkar väldigt oorganiserad och smutsig. Sist jag var där hade golven inte blivit rengjorda på flera dagar, verkade det som och det finns ingen konsekvens i hur varorna har grupperats. Så nu blir det antingen City Gross eller Lidl för min del.

  • Stighastrup 22 april 2009

    Hej
    Ni har tappat tråden som vanligt är, i olika trådar. Det handlar om Mat och isär Netto som öppnade i Höör, i denna tråd. Om ni vill diskutera ”neger” så gå med på facebook’s grupp: ”Det heter negerbulle” Det finns över 40.000 personer och hur många personangrepp som helst, typ du är dum och ful, och andra lika intelligenta superlativer. Håll till godo.

  • anneli1989 22 april 2009

    tycker ändå att man ska ifrågasätta om de är något som man undrar. förmodligen bara jag som tycker de i denna tråd men så är jag tjej och från en annan generation. Och från stockholm.

    fortsätt gärna ni att prata om Netto i höör.

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av Herr_Falukropp den 22 apr 2009

    För att återgå till trådens ämne:

    Vi har också Netto här, men jag har slutat att handla där eftersom butiken verkar väldigt oorganiserad och smutsig.


    Det var mitt intryck också.

  • russinbullen 6 juli 2009

    :o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.