Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lågprisvaror (ex. Eldorado) som är bra?

  • Maripoosa 23 juni 2011

    Både jag och min kille tycker att COOPs egna ketchup smakar bra. Jag själv är ketchup-freak och gillar Felix ketchup mest. Men coops var ett helt ok alternativ.

  • Tulipanaros1 23 juni 2011

    {clap} härlig läsning mycket jag måste prova märker jag.
    Fortsätt du att använda heintz om du brukar använda den i Köttfärssås eller liknande så använd istället krossade tomater och /eller tomatpure och en liten skvätt rödvinsvinäger för syran om du nu inte råkar ha en skvätt rödvin att blanda i förståss.
    Ha de gott och njut av mat och matlagning

  • DoctorWho 23 juni 2011

    Eldorados tårtbottnar är jättegoda. När jag smakade dem för första gången trodde jag att de var hembakade! Willys har extrapris på dem denna vecka.

  • Lenkan 23 juni 2011

    Euroshoppers frysta vitlöksbaguetter håller riktigt hög standard!
    Mycket vitlökssmak och framför allt mycket smör i dem!
    Jättegoda och kostar 10:- för ett tvåpack.

    Jag tycker också att ICA's snabbmakaroner är goda, godare än Kungsörnens

  • The_mama97mia 23 juni 2011

    Jag gillar såna här trådar - varför betala mera???

  • Eery 23 juni 2011

    Slår ett (stort slag) för Willy´s vita bönor på burk. Köpte och jämförde med Heinz. Willy´s bönor var helare och innehåller modifierad maisstärkelse som enda skumma ingrediens. Annars bara sånt du hittar i kyl och skafferi hemma..

  • DoctorWho 23 juni 2011

    Jag ville bara säga att märket Garant säljs BÅDE av Willys och Hemköp. De ägs av samma koncern. Vet ej om priset varierar mellan de två.

  • Tanja 23 juni 2011

    Jag kan rekommendera Lidl's skivade salami (speciellt den som finns i tre varianter, vanlig, kalkon och nån lite starkare, den vanliga är såååå god, och brorsan är galen i deras chorizo-salami). Deras pistagenötter är toppen. Men min Lidl-favorit är torkade tranbär, de har inte alltid dem i sortimentet så jag bunkrar upp när de väl säljs. 200 g för ca 20 kr till skillnad från ica's 100 g för 39 kr! Visserligen är de sötade men det gör inte mig nåt. De gör havregrynsgröten supergod tillsammans med lite solrosfrön.
    Lidl har ofta bra grejer oxå, tex deras mc-prylar är bra och billiga.

  • DoctorWho 23 juni 2011

    Willys är 2kr dyrare med rågsikt än både Netto och Lidl. Bra att tänka på om man bakar sitt eget bröd.

  • EnelyaSaralonde 23 juni 2011

    Oftast är inte de billigare märkena speciellt mycket sämre eller mindre smakrika än de dyrare, det skiljer ju sig ganska bra i smak mellan de dyrare märkena också. Millbonas mjölk från Lidl är exempelvis samma jäkla mjölk som Arla har. Euroshopper har många bra varor som är billigare och Lidls pasta är faktiskt väldigt bra! I slutänden får man ju prova sig fram bland de billigare märkena tills man hittar något man gillar.

    Krossade tomater t ex köper jag oftast de billigaste jag hittar eftersom jag kryddar mina såser, grytor etc själv så de smakar som jag vill ha dem. :) Beror ju självklart på vad man ska använda det till och vad man har för krav på innehåll.

  • boz1965 24 juni 2011

    Skrivet av mama97mia den 21 jun 2011

    Ketchup är jag ingen finsmakare av, Lidls duger bra...


    När det gäller just ketchup så har jag mina absoluta favoriter och det är Heinz och Slotts - i den ordningen. Finns inte nåt av de märkena (har inte hänt hittills) så är jag hellre utan. :) Felix ketchup tycker jag är direkt äcklig, alldeles för söt och sliskig.

    Eller så kan man göra sin egen:

    Tomatketchup

  • Veranne 30 november 2013

    Har testat många olika märken av salladsost (dvs "fetaost" gjord på komjölk) och ICAs egna i rödvit förpackning är i min smak både krämigast och godast och dessutom en av de allra billigaste.

    Sen håller jag med ett par av de tidigare inläggen om att Garant-produkterna över lag brukar vara goda. T ex kryddkorvarna, juicerna och de olika varianterna av krossade tomater.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.