Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • wemmahansson 10 augusti 2008

    Jag tycker att lidl är jätte bra! (Y)
    Förstår faktiskt inte vad ni andra menar om deras produkter? Om ni faktiskt skulle gå in i en lidl affär så kanske ni skulle märka att allt är inte bara från utlandet. Nästan allt är samma som på Överskott bolaget, om inte bättre. Jag köper jätte billig mjölk , risifrutti , konserver och allt möjligt där. Visserligen kanske bara nån/några kronor billigare än på ica, men alla bäckar små....

  • staffan74 16 augusti 2008

    Gillar inte Lidl vidare värst. Tråkiga butiker med knasiga kassor utan plats för varorna. Har inte handlat där på länge nu, men butiken ligger lite off för min del å andra sidan. En kompis till mig tycker de har kanongoda korvar där.

  • hannaa_85 18 augusti 2008

    Jag tycker Lidk funkar bra!!!!
    Visst, man storhandlar ju kanske inte där, men en bra affär att komlettera.
    Testa Kvarg, jättebra och nästan helt utan fett.
    Italiensk SUPERGOD glass, smaken choklad min favourit av sortimentet.
    Dessert osten camenbert, super...
    Bananer 12:90, billigt :-)

  • moberg 25 augusti 2008

    Jag handlar frukt och grönt, som håller väldigt bra kvalitet Sedan blir det korv med hög kötthalt och glass,

  • Kockpappa 25 augusti 2008

    Skrivet av JE den 23 dec 2007

    Jag måste erkänna att gillar tv reklamen som ica kör och lidl har lyckas perfekt med sin reklam:D Vad säger ni? Vad gillar ni av lidl mat produkter?

    :D Brukar hitta mycket där. Reklamen som kommer brukar vi handla efter ibland.

  • tpecer 25 augusti 2008

    Jag handlar en del på Lidl och är nöjd med varorna. Frukt och grönsaker är fina och har ett bra pris. Handlar annat också och är alltid nöjd mad deras varor. Vad det beträffar personalpolitiken så är de vad jag förstår inte ensamma om den.

  • redd 25 augusti 2008

    Jag får nog konstatera att jag kommer överge Lidl,
    Orsaken att jag åkte ditt har visat sig vara den fantastiskt goda "Shwabenbau" ölen i 33cl glasflaska som jag köpt sedan dom öppnade i min stad för priset 6st 14:-
    Varje gång den tog slut började det kännas angeläget att åka till Lidl av någon annan anledning.

    Dom har även alltid haft Finkbrau på burk för strax under 2:-/st men den smakar mest metall så har bara köpt den en gång tidigare.

    Sist jag var i butiken visade det sig att Finkbrau fanns i likadana flaskor som shwabenbrau tidigare funnits i och att Shwabenbrau inte alls fanns kvar så fick bli ett 6pack med Finkbrau på test.

    Detta var över 1.5 månad sedan och jag har fortfarande 4st Finkbrau som stirrar på mig har inte kännt något behov av att passera Lidl.

  • mili 25 augusti 2008

    Jag handlar en del på Lidl. Allt är inte bra men det finns en del guldkorn. Tex så är deras apelsinläsk prisvärd och väldigt god, gillar deras youghurt i olika smaker. Men annars blir det Ica för min del.

  • Perket 14 september 2008

    Jag veckohandlar på Lidl. Köpte jätte god tjock grillkorv från Signal &Andersson (samma som saluhallen i Gbg). Alltid jättefina och billiga grönsaker, ofta svenska.
    Kött är ofta dyrt på Lidl, men nästa alltid svenskt.
    Jag är nöjd

  • flabban 14 september 2008

    Har gångavstånd till ICA, Coop och Lidl så jag handlar där det är billigast eller där det finns det som jag behöver.

  • flabban 14 september 2008

    Skrivet av Grytlappen den 24 dec 2007

    Jag begriper inte vad den där sura käringen i Lidlreklamen tillför. Blir på dåligt humör då hon visar sig. Lidl har en lång salami "ädelsalami" som är helt suverän!


    Tack för tipset, ska prova den.

  • Erajscha 14 september 2008

    Vissa varor handlar jag helst på Lidl, valnötter till exempel, och de är ganska bra på färska grönsaker.

  • azlan_lena 23 september 2008

    (Y)jag har en bra Lidl affär här i Västerås , mycket bra bemötande

  • bejofr 23 september 2008

    Jag handlar en del på lidl i början var det för att en del tyska varor gick att hitta där men så är det inte längre, nu får jag iallafall åka till tyskland för dom. Visste ni det att alla lidl- afärer har sina varor på samma ställe. För att man alltid ska hitta vad man vill ha var som helst.

  • Tillberga 23 september 2008

    Skrivet av azlan_lena den 23 sep 2008

    (Y)jag har en bra Lidl affär här i Västerås , mycket bra bemötande


    vilken av dom menar du??
    Vi har ju 3 st eller är de 4

  • Kockpappa 27 september 2008

    Skrivet av evaldo den 24 dec 2007

    Jag gillar inte Lidl så värst mycket, visserligen är mycket av deras produkter billigare men de har ingen ordning i butikerna tycker jag . Alltid något som är slut när man ska ha det.
    Sen är personalen ganska okunniga om man frågar någonting.

    I reklamen som delas ut till hushållen signalerar de om billiga varor. När man kommer dit finns det oftast inte eller också så har det inte kommit. :(
    Varför är det så :@

  • systeryster 28 september 2008

    Handlar sällan något vettigt på LIdl, mest sådant jag egentligen kan vara utan.
    Eller hur? Visst klarar man sig utan valnötsglass, chokldbitar, karameller, halstabletter, apfelstrudel och obekanta korvar? Skulle aldrig klara mig enbart på de sortiment Lidl för, men någon gång ibland kan det kännas som en variation.
    Själv har jag återgått till att handla det nesta på COOP, de har till och med en charkdisk kvar.(Y)

  • majamia 12 oktober 2008

    Skrivet av Amika den 24 dec 2007

    Jag handlar inte på lidl, på grund av deras personalpolitik. En av mina närmaste vänner jobbade där förut som personalchef. Hon slutade för att hon inte klarade av att behandla sina anställda så dåligt som företaget krävde.
    Jag är ica frälst, trots köttfärsskandalen. Men handlar även på willys och rätt pris ibland.


    Instämmer, handlar hellre på Coop, Willys, Citygross gillar inte ica.

  • Linlock 12 oktober 2008

    Lidl har en del varor jag inte klarar mig utan! Framförallt- superbillig mjölk med lång hållbarhet! Bara att bunkra i skafferiet!
    De har även mjöl med hög proteinhalt vilket är perfekt när man ska baka bröd! Jag handlar där regelbundet, men nog är det en VÄLDIGT stor avdelning med godis och allmänt skräp (chips, kakor, snacks osv). Fast tusan vilken god glass de har.. jag som inte ens gillar glass.(H)

  • Babzan 12 oktober 2008

    Lider inte av Lidl skräck men storhandlandet sker oftast på Maxi eller Willys pga deras stora utbud och att affärerna har en trevligare och ett mer lockande utseende, speciellt Maxi (Y)
    Lidl har ett bra utbud av frukt och grönt , god glass, god öl och en del annat smått och gott. Ett extra plus är att kassorna här i vår butik har byggts om så nu behöver man inte stressa som en idiot för att hinna packa ner i kassarna:) Ännu ett extra plus för att dom har börjat sälja Expressen :)
    Är inte så speciellt insatt i deras personalpolitik men jag antar att ungdomarna som jobbar där ändå är tacksamma för att de slipper gå arbetslösa, vad vet jag ....:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.