Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • 6 april 2008

    Gillar Willys tv reklamer :D :):D(Y)

  • 6 april 2008

    Sätter alldrig min fot på lidel ., tattigaste butiken EVER . fraktar sitt kött med soppor uch .

  • Glitterfia 6 april 2008

    Ja, willys med kakorna är rolig. Bästa är när hon säger - ha en trevlig resa :D
    För en femma, ha, ha, vart kommer man då?

    Jag gör som mama97mia, handlar där de har en bra lockvara , köper varan och åker vidare till nästa butik som jag också sett har något till väldigt bra pris.

  • zonale 7 april 2008

    Min stad är liten så det tar inte så lång tid att åka till mer än 1 butik om jag så vill. Utnyttjar på så sätt lockpriserna på mer än ett ställe. Finns en del varor som jag alltid köper på just Lidl helt enkelt för att jag tycker att de är bra.(Y)

  • enAnnan 7 april 2008

    Jag handlar inte på Lidl, men det beror säkert på mina egna fördomar.
    Inget annat.
    Jag är en trogen Ica-handlare, helst Maxi.
    Och ja Ica reklamen är underbar
    :D

  • monac 7 april 2008

    köpte permesan där sisit (riktig ):)...tycker de fyller en funktion! sedan är det min närmasta affär m cyckel/gång avstånd & det är ju en miljöaspekt:D men som sagt...en hel del skräp bland livsmedlen,mycket chips/fryst pizza & stans längsta godis monter!:o(nästan omöjligt att bara "gå förbi sådär"):'(
    Men det blir mycket Willys för min del när jag handlar lite "större".

  • evaldo 7 april 2008

    På sätt och vis så är Lidl bra för konkuransen.

  • KennyG 17 april 2008

    :@ Lidl är ett fomidabelt skräckexempel på butik i sverige. De har inga kundvågar, ingen kassadisplay mot kunden. De är inte särskilt billiga vid jämförelse. De informerar inte om att deras rabatter egentligen handlar om varor vars datum är för kort eller rent av redan gått ut. Deras kundtjänst är inte ett dugg intresserade och har ett ovanligt tråkigt kundbemötande så fort det gäller kritik. :@

  • hansdotter 17 april 2008

    Min gissning allt sedan Lidl kom till sverige är att de bara väntar på att systembolaget ska mista sitt monopol. Då kommer Lidl att fyllas på med tysk billig sprit! Det är min fasta övertygelse att detta är skälet till att de etablerat sig här. För matvarorna är inte något att skryta med:p

  • The_mama97mia 17 april 2008

    ja, som en del av er vet, så är jag för fri komkurrens och framförallt konsumentens frihet! Jag har ju tur att ha en del butiker på kort avstånd, samt arbetar jag i en större stad o kan ta vägen över tex CityGross på vägen hem. Jag är helt skamlös och otrogen, handlar där jag har lust o tycker jag får mest för pengarna o jag kan byta butik varje dag om jag vill. Haha...
    Tänk om ändå Lidl fick börja sälja sprit o vin. Underbart. Det är mkt tätare mellan Lidl butiker än mellan Systembolagen.
    *s*

  • lenasmat 17 april 2008

    Varje vecka handlar vi på Lidl, vi är supernöjda med bl.a, deras grönsaker, fräscha och nästan halva priset mot vad dom andra tar.
    Jag tror att det beror på vem det är som är chef
    på butiken hos oss är dom alltid så vänliga och hjälpsamma.

  • The_mama97mia 17 april 2008

    Här har jag också märkt stor skillnad när dom bytt butikschef....

  • monac 17 april 2008

    tycker inte deras grönsaksdisk är så mycket att skryta med...inte särskilt billigt heller!
    Numera går det inte ens att få tag på deras super goda vita choklad....slut i hela landet enligt butiks arbetare där,så synd!:(
    Handlar frukt & grönt på ICA...mycket bättre utbud & engagerad personal som är lyhörda och aldrig några problem att de tar hem nått man behöver som de inte redan har!
    I disken idag fanns färska hallon/jordgubbar. sånt uppskattar jag. Bra ekologiskt/krav utbud med. (L)(Y)

  • majamia 17 april 2008

    :Dgillar varken lidl eller ica nej tacka vet jag coop, willys, city gross. Jag tycker att det är kul med variation.

  • kocken22 17 april 2008

    Jag gillar vissa varor från Lidl. Appelsaft är den som man drack i Tyskland som barn så den brukar inhanlas. Buttertoast är en annan favorit som ungdommarna här hemma tycker om. Viss pålägg och ibland mjölk.. Sen kan jag tillägga att dom har billgt toalettpapper också...

  • Roosen 18 april 2008

    Nej, inte Lidl för mig utan Willys och Ica. Väntar också på att Citygross ska öppna nu till sommaren här i Karlskrona det kommer att bli bra...
    Netto har ju också en hel del erbjudanden vissa veckor och liten mysig o rörig affär...

  • frucaos 18 april 2008

    Lidl har fått ge upp här i Norge! De säljer sina butiker till RIMI. Mamma har köpt billig frukt på Lidl nån gång, av sorter som ändå måste importeras. Själv har jag inte lust att köpa mjölk och annat som importeras och säljs till ett billigare pris. Tycker att det är viktigt att stödja det inhemska - men även jag gör undantag till den regeln ibland, det erkänner jag.
    Faktum är att jag frångår den väldigt mycket här i Norge - vi storhandlar hemma i Sverige varje gång vi är där på besök. Dels blir det billigare och dels är utbudet bättre.

  • jas65 18 april 2008

    Att Norrmännen handlar i Sverige måste ju vara väldigt negativt för den Norska staten och samtidigt för alla affärerna där med. Jag kan inte fatta att de inte gör något åt detta för det försvinner ju en massa penger på detta vis, men det är väl oljan den Norsla staten lever för.
    Som barn så var jag ett margarin barn och fick resa med mina föräldrar en gång i månaden för att köpa margarin och mjöl.

  • alvasmamma 18 april 2008

    Handlar gärna frukt & grönt på Lidl~bra kvalite+bra pris!!(Y)
    Men övrigt blir det ICA Supermarket/ Kvantum, beroende på vad som skall handlas(Storhandling= Kvantum).
    Gillar inte varken personalpolitik eller kassasystemet på Lidl!(N)

  • Jessika 18 april 2008

    Lidl är en klar favorit när det gäller frukt & grönt, fryst mat (fisk, fågel o kött), glass och vissa pålägg. :DAnnars blir det oftast Coop eller Ica. :D

    Willys handlar jag så lite som möjligt på. De gånger jag handlat där har jag fått frukt och grönsaker som blivit dåligt redan efter 1-2 dagar, skinka med kort datum (som jag inte fick lämna tillbaka (jag kunde ju ha köpt paketet tidigare än det kvittot jag visade):@. Butikerna är dessutom ofta smutsiga och röriga.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.