Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • e-kmat 18 april 2008

    Har en Lidl butik här, men jag har inte varit där ocg kommer nog inte att gå dit heller handlar på ica Maxi

  • monac 18 april 2008

    tycketr det är mer ordning och reda på Willys än Lidl,åtminstone här i Uppsala men det finns säkert lokala olikheter....vi har 3 Lidl & 3(snart 4 willys.)

  • Annona 18 april 2008

    Jo jag handlar vissa saker på Lidl. Men även på andra affärer, Bondens marknad saluhallen osv.
    Lidl's personal är ofta unga och kanske inte så kunniga alltid.
    Men..jag har lärt mig att vara kunnig själv, vilket tar lite tid om man skall göra annat också. Man kan faktiskt inte lita på livsmedelsindustrin alla gånger.
    Där jag bor finns en fantastisk ICA affär, utnämd till en av de bästa flera gånger.
    Men kvaliten på maten är inte bättre för det, bara dyrare för det mesta.
    Man måste tyvärr lära sig att det man säger och det man gör inom livsmedlesindustrin är två helt olika saker.
    Hur reklamen är, är mindre viktigt än hur maten är. Heja mångfald!!

  • annami 18 april 2008

    Lite OT, men deras blöjor är jättebra. Sen en reflektion. Det skrivs mycket om personalen. Att De skulle vara otrevliga. Jag tycker tvärtom att kunderna är mycket otrevligare och konstigare på s k lågprisaffärer jämfört med en vanlig ICA. Förut fanns Netto här också. Kan bara säga att varje gång jag handlade där eller på Lidl slogs man av hur otrevligt och märkligt folk betedde sig.
    Ingen annan som märkt av det?

  • Smulpajen 18 april 2008

    Nej tack, inte Lidls. De har en fruktansvärt dålig personalpolitik och dåliga löner. Sådana företag tycker jag man ska bojkotta. Dessutom är där rörigt och det känns inte kundvänligt. Mat ska säljas av kärlek och insikt om både råvaror och miljö. Känns inte som det är Lidls grej. Tyvärr.

  • kocken22 18 april 2008

    Skrivet av alvasmamma den 18 apr 2008

    Handlar gärna frukt & grönt på Lidl~bra kvalite+bra pris!!(Y)
    Men övrigt blir det ICA Supermarket/ Kvantum, beroende på vad som skall handlas(Storhandling= Kvantum).
    Gillar inte varken personalpolitik eller kassasystemet på Lidl!(N)



    vad menar du med personalpolitik???

  • elisabethugo 18 april 2008

    Handlar en del på Lidl. Fin kvalitet på deras frukt och grönsaker, dricka och juicer till bra priser.
    Pilsner billigt och lagomt stora flaskor. Ibland blir det willys och ibland coop. För det mesta blir det ICA på den lilla orten jag bor. Man måste vara köptrogen om man vill ha sin butik kvar.

  • The_mama97mia 11 maj 2008

    Jag tror vi har diskuterat ngt liknande i en annan tråd. Men jag har lärt mig med tiden att försöka handla det som varje butik är billig o bra på liksom. Lägger upp mina shoppingrundor efter det.
    Lidl har till exempel en Cottage Cheese - som är urbillig och väldigt god. Älskar KESO men det är ju dyrt. Likaså Lidls mozzarella är helt OK.
    Jag läser reklambladen o gör köplista efter det. Netto är en given favorit, skriver upp vad som är på extrapris för tillfället o så köper jag det.

    Vad gäller datum etc så har jag också blivit tvungen att lära mig att kolla extra i affären. Där är min ICA supermarket sämst - ofta det är kort datum utan att priset är nedsatt. Heja Netto, dom sätter alltid ned priset när datumet börjar närma sig. Lidl gör det på mjölk men inte så mkt annat.

    Jag gillar inte att bli lurad så därför måste jag som konsument ta större ansvar - vara mer uppmärksam. Det är mina surt förvärvade pengar.

  • Lindanemon 11 maj 2008

    mama97mia vad underbart det är att läsa att du gör exakt som jag :)
    Fast jag har nog trott att jag är fanska ensam om detta, för folk jag har pratat med tittar bara undrande... :'(
    Läser också alltid reklambladen och handlar och planerar maten därefter. Sen har jag alltid velat ha ett par frysar, så jag tar vara på allt.
    Jag tror själv att mitt sätt att handla sparar många hundralappar varje månad.
    Och jag vill definitivt ha valuta för mina pengar. Det får jag absolut så här :D

  • hen 11 maj 2008

    Som student tycker jag lidl är toppen! visst allt är inte great men mycket är bättre än vad man kan förvänta sig! Ica är helt enkelt för dyrt! Och ibland tycker jag deras priser är skumma, samma vara som på kostar 10kr kostar 8 på willys fast det är samma märke. Och vad jag har hört så är det så att enda anledningt till att elderado är så billigt är att de inte marknadsför sig men att deras produkter faktiskt kommer från samma fabriket som de dyra märkena. Men det gäller ju att prova sig fram, vissa saker köper jag hellre för ett par kr extra om det är en stor skillnad men oftast är det ju ingen skillnad på smaken utan endast på paketet...

  • festmaten 11 maj 2008

    Jag handlar en del på Lidl, tycker dom har bra frukt-och grönt avdelning.
    Här där jag bor har vi "bara" ICA, COOP och Lidl. Och helt ärligt är det "skit samma":'(
    Är ofta kort datum på ICA o COOP utan att de informerar om det. Jag vill inte betala fullt pris för gammal mat!(N)
    Samtidigt har jag inte varken tid eller lust att springa runt i tre butiker, och handla just det som den är billigast på Maten är ju tyvärr dyr nog som den är.
    Och hur vet vi kunder vilken personalpolitik de olika butikerna kör med?:o

  • monac 11 maj 2008

    nä det är inget höjdar koncept de står för enligt min värdegrund!:'(
    Kan ändå inte hålla mig därifrån riktigt....lite osvensk röra & lite märkliga varor kanske är attraktionen:o????

  • monac 11 maj 2008

    säga vad man vill om Lidl...men starka känslor väcker de allt(Y)(N):D:@(L)

  • nettans 11 maj 2008

    Brukar inte handla på Lidl och när jag var där nu och handlade så skulle jag handla fläskfile och då kom en av de anställda och la i en fläskfile som antagligen nån kund bara lagt nånstans och inte ville ha den, för den var ALLDELES VARM. Jag tog upp den och gav den till en annan anställd. Ja, va ska man säga? Vågar man handla där igen??! Kanske gör dem så med många varor. Fast det är säkert inte bara de som gör så....

  • monac 11 maj 2008

    nä...glassboxarna höll inte heller måtten...när jag påpekade det blev de skit sura!:(
    Synd för deras chokladglass är kopiöst syndigt god!

  • Dildo 11 maj 2008

    Händer att jag köper speciellt lök och nudlar där. Innan dess var jag nolltolerant tills jag insåg att löken för det mesta råkade vara fräshare där än på lokala Coop, och snabbnudelpaketen större och godare. Annars jämnar det nog ut sig... slumpen avgör affär/vara.
    Tv ser jag dock sällan, då hund och datorpyssel går före. 42 tum'aren funkar mest som "filmduk" mest. Men det är säkert trevlig reklam! (betalar tv-licens :)

  • Lilloo 11 maj 2008

    Själv handlar jag mest på Coop, men det har ju med att göra att jag jobbar där och det är smidigt att handla och jobba samtidigt. Vissa saker tycker jag att ICA har bättre och Coop är bättre på vissa andra saker.
    Lidl är jag sällan på, mycket sällan faktiskt. Handlade mycket där förr men tröttnade på dåliga varor som gick sönder eller var dåliga på andra sätt. Vi har nu fått Netto till stan och det är ju nästan samma sak som Lidl men ändå bättre tycker jag.

    Jag gör som nån annan sa. Jag läser reklambladen och skriver upp vad jag ska ha. Bra system faktiskt. Man har lite koll på priser då.

  • monac 12 maj 2008

    gillar mångfalld men ännu mer kvalitet framför "kvantitet" så heja ÍCA med den underbara fRUKT/grönsaks disken & interesserad & kunnigt yrkesfolk!(L)

  • festmaten 12 maj 2008

    Alla butiker har säkert något bra, och något mindre bra.
    Är lite svårt att dra alla över en kam, beror på chefen och personalen om varorna är fräscha

  • segerwitch 12 maj 2008

    :oVad jag kan förstå, så beror det på vilken butikscheff det finns,Lidl i Bromölla är "så där"
    medan Lidl i Kristianstad är jääte fin,med färska varor, fin frukt.Lidl gräddglass är ju
    gudomlig:p, vi har även Ica Maxi i Bromölla, där frukt och grönsaker är ett sorgens avdelning,
    jag har påpekat det ett par gånger, men bara fått sura miner(N),men Ica Maxi i Kristianstad är
    en dröm att handla frukt och grönsaker i men köttet tycker jag sådär.Vi brukar månadshandla,
    det blir en salig blandning av affärer man får gå i, men är oftas nöjd med ,Willis,Lidl, Netto,
    Ica Maxi,jag tror inte att någon är bättre en enannan, jag vet i regel vad jag vill ha och vad
    jag är beräd att betala.
    Hoppas ni mår fint i solen:D
    Eva

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.