Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • Kocken1971 12 maj 2008

    Varför klagar alla på Lidl?
    Jag handlar på Lidl och även Netto, där jag alltid upplever glad personal, som allltid finns till hjälp, om något skulle vara slut. På Lidl här, är de noga med kvalitet på frukt och grönt, även att alla hyllor är välfylda, och allt i butiken ser fräsht ut.

    Tråkigt med svenskar, som tror at svenskt kött är billigare att tillverka, än dansk eller tyskt kött.
    ICA har ju ingen trevlig personal, inte i Göteborg, så där handlar vi alldrig.
    Visst är ICA reklamen rolig, men Ni får ju faktiskt betla den genom dyrare varor.

    Sen kan det säjas, att personalen på Lidl här trivs med att jobba halvtid, annars hade de inte jobbat där, tjejerna jag pratat med där är tacksamma för att få jobba.

  • matnjutaren 12 maj 2008

    Har bara positivt att säga om Lidl. De butiker jag handlar i här nere i Skåne har både trevlig och kompetent personal! Alltid hjälpsamma och ..måste jag bara säga..SNABBA med att returnera och se till att man blir nöjd! Jag handlar..som de flesta gör här..på både Ica, Ica Maxi, Netto osv..osv Och jag tror att många gånger..i alla fall..blir man bemött som man har behandlat..AJ.aj..*duckar* Trampa jag på en "het potais" nu kanske...:p

  • matnjutaren 12 maj 2008

    Skrivet av matnjutaren den 12 maj 2008

    Har bara positivt att säga om Lidl. De butiker jag handlar i här nere i Skåne har både trevlig och kompetent personal! Alltid hjälpsamma och ..måste jag bara säga..SNABBA med att returnera och se till att man blir nöjd! Jag handlar..som de flesta gör här..på både Ica, Ica Maxi, Netto osv..osv Och jag tror att många gånger..i alla fall..blir man bemött som man har behandlat..AJ.aj..*duckar* Trampa jag på en "het potais" nu kanske...:p


    Stavar galet..såg jag..POTATIS..ska de vara..:)

  • The_mama97mia 12 maj 2008

    haha... ja jag har ju sagt förr att jag är lite Lidl och Netto- fan - alltså i den beundranden betydelsen....
    Satt just o bläddrade igenom veckans reklam - Lidl säljer sina chicken nuggets o prinskorv m.m. för bra pris denna vecka. Det får det bli ser ni.
    Dessutom kör dom fransk vecka, men lite roliga nya varor...

    Heja valfrihet säger jag bara. Fast jag tycker att butikscheferna på Lidl m.m. skulle gå in o se på en sån här sida, vad vi egentligen tycker om dom.....

  • matnjutaren 12 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 maj 2008

    haha... ja jag har ju sagt förr att jag är lite Lidl och Netto- fan - alltså i den beundranden betydelsen....
    Satt just o bläddrade igenom veckans reklam - Lidl säljer sina chicken nuggets o prinskorv m.m. för bra pris denna vecka. Det får det bli ser ni.
    Dessutom kör dom fransk vecka, men lite roliga nya varor...

    Heja valfrihet säger jag bara. Fast jag tycker att butikscheferna på Lidl m.m. skulle gå in o se på en sån här sida, vad vi egentligen tycker om dom.....



    DÄR håller JAG FULLKOMLIGT med dej! ;)))

  • Maria_johansson 25 maj 2008

    har aldrig handlat på lidl och kommer aldrig göra det.. har inget förtroende för dem.(N)

  • Annlis 25 maj 2008

    Handlar mest på ica som är en toppenbutik, men här där jag bor har vi en bra Lidl-butik med trevlig och duktig personal och väldigt fin frukt- och grönsaksavdelning. (Y)

  • monac 25 maj 2008

    hittade deras hiiiimla goda vita choklad igen!!! Den har varit restad sedan före jul.
    (Y)

  • The_mama97mia 25 maj 2008

    hej molgan,
    jag har sagt det förr
    jag tittar i reklamen -kollar var o vad jag ska handla
    det blir en tur till Lidl o en till Netto . varje vecka
    Juat nu ligger Netto i topp bland favoriter här

    Netto har bättre kundvagnar o vanligt kassasystem - PLUS för båda det

    Jag vill ha båda butikerna här - leve valfrihet

  • Matglad-54 25 maj 2008

    (N)(N Vi har Lidl här, handlar där någon gång ibland. Mest handlar vi på Hemköp för det är närmast där vi bor. En sak retar jag mig på när jag handlar på Lidl är kassasystemet att man ska plocka ned i korgen innan man packar riktigt i påsar sen man betalat, om man inte är två så man kan hjäpas åt. Känner mig bara stressat på detta system.

  • goldcamilla 25 maj 2008

    Jag handlar på Willys, Netto och Lidl. Tycker att Lidl är en bra affär och har bra produkter. Jag tycker om när en butik har lite andra saker än de vanliga butikerna. Lidl har bra tyska produkter och jag har aldrig fått något dåligt därifrån. Jag handlar ost, Keso och yoghurt där. Även glassen är god.

  • Okänd 4 juni 2008

    handlar på Lidl om de har extra priser. då mamma är den som handlar mest vardags grejor och så och jag mer när jag ska baka (eller försöker hitta en massa billigt godis!)
    tycker bäst om Vivo... eller "Vi" som de heter numera. men det beror nog mest på att det är den affären som ligger närmast och som vi har handlat i sen jag var liten. Vanans makt där också (+ att alla där är jättesnälla och bra på att hjälpa till och hittar i affären m.m. alla rosor till personalen på Vi Fatburen!!!!).

    Men egentligen handlar ju allt det där om vilka som jobbar i just den butiken man handlar i odyl.
    men vissa ställen (tex konsum vid södra station) undviker jag att handla i eftersom de har som policy att endast öppna en nya kassa när kön sträcker sig genom hela affären. (känns det som i alla fall). och jag går inte och handlar längre på Lidl vid Rosenlundsgatan eftersom en kille i personlaen en gång mummlade argt en massa om att jag gick i vägen för honom eftersom jag hade en ryggsäck på mig och stannade för att impulsköpa en chokladkaka...
    och detta medan min pojkväns mamma alltid handlar där eftersom hon tycker att personalen är så hemskt trevlig.

    så det mesta är nog nästan slump.
    men de många mataffärsmänniskor ofta glömmer bort är att de bara vinner på att vara trevliga. är man däremot otrevlig förlorar man nästan helt säkert den kunden och troligtvis en eller två till (pga. ryktet)

    kram!

  • baravara 4 juni 2008

    Efter vad man har hört om Lidl:s frukter blir man ju inte ås sugen på att handla där!

  • The_mama97mia 4 juni 2008

    EnLItenVarelse gör ett klokt inlägg tycker jag....
    Heja!

  • Smulpajen 4 juni 2008

    Var man handlar beror ju ofta på vilken affär man har närmast till. För min del handlar jag till 99% på Ica maxi eftersom den ligger bra till och har bra varor. Och bra parkering. Shop express är också suveränt. I de kassorna är det sällan kö, och för det mesta är det bara att betala, inget upp och ner plock från vagn till kassa till påse(Y)

  • irko 4 juni 2008

    :'(Jag är så avundsjuk så jag nästan dör! Vi har INTE Lidl på Gotland! (N)

  • Gillsan 4 juni 2008

    Hej! Jag tycker bra om Lidl. Som nu när jag är i Spanien blir man lite osäker när man ska handla.
    Men det är bara att gå in på Lidl så hittar man, dem har det likadant i hela Europa i sina butiker. När man inte kan språket så känner man igen produkterna. Vilket jag tycker att det underlättar.
    Bra priser och rolig tv reklam.
    Mvh Gillsan

  • monac 5 juni 2008

    Det är härligt att kunna välja butik....tänk att vara hänvisad till BARA en affär:'(
    Tycker Lidl har sina poänger.:)

  • monac 5 juni 2008

    Det är härligt att kunna välja butik....tänk att vara hänvisad till BARA en affär:'(
    Tycker Lidl har sina poänger.:)

  • monac 5 juni 2008

    Det är härligt att kunna välja butik....tänk att vara hänvisad till BARA en affär:'(
    Tycker Lidl har sina poänger.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.