Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • mamma06 23 juli 2008

    Ända gångerna jag besöker en lidl butik är för att jag behöver köpa blöjor. Det är helt klart dom bästa som finns.. Annars handlar jag inte där,tycker inte om systemet på deras kassor.Hemska!
    Här är det ica maxi som gäller, då vet man vad man köper:)

  • wiklund73 23 juli 2008

    Brukar handla där ibland och då blir det främst gorgonzola, blöjor och onyttigheter. Vi har här en rätt nyöppnad Lidl och där är kassorna som i vilken mat buik som helst.

  • Bohnke-Oslo 23 juli 2008

    hallo vänner!
    Man får vad man betalar før ikke sant?
    Kjøper du "spånplatter" på Ikea,så gjør du det,men billigt
    går du till Europamøbler,ja då får du kvalitet
    MEN
    Jag är tysk och är så glad att få äkta tyska korv,ost och pålägg
    OCH
    gløm inte butikens låga priser på grønsaker!!!
    resten .........ja det tittar jag inte på ens....

  • vanilj 23 juli 2008

    Jag handlar vanligtvis på ICA samt Willys men använder mig gärna av Lidl när jag vill ha billig frukt och grönsaker. Dom har även en del djupfrysta pastarätter som är goda och funkar att steka upp snabbt. En del varor är billigare och ibland är det ju behövligt att tjäna några kronor!
    Annars tycker jag mest att dom har bra toalettpapper :p och sånt.
    Det negativa är personalpolitiken och kassorna! Detta förbannade upp- och nerplockande gör mig galen! :@

  • Mysan59 23 juli 2008

    Lilds mat gillar jag inte, finns ju inget veg. utom frysta veg. pizzor = (

    Annars gillar jag bäst godiset, eftersom dom har lite annorlunda mot övriga affärer.

    Sen vissa av deras "special-pris" prylar kan vara roliga att kolla på...

  • Isbjoorn 23 juli 2008

    Då vi är en stor mat-familj och inte har så jätte mycket pengar Handlar mamma alltid där det är billigast och bäst. Vi har både nära till, Hemmköp,ica,lidl och coop. Och mamma får reklam från alla. Då tittar hon i reklam tidningarna och jämför vart saker åting är billigast.
    Som ex. Den här veckan hade coop extrapris på ost. Då köper jag osten där. osv.
    också skriver hon naturligt vis ner det på en inköps lista Alltså Ost under Coop. Och kanske mjölk under ica.

    Men sedan vet jag att hon alltid köper glass på lidl. Den är mycket god, samtidigt mycket billig :p
    Sedan vill jag också rekomendera att köpa natur-godis där om man tycker om sånnt.
    Dom har bra pris, samt mycket olika sorter och gott är det! (Y)(Y)

    P.S kan hålla med om att det är dåligt att de inte har veg. mat på lidl. (N)

  • Isbjoorn 24 juli 2008

    oj:p menade Barn familj inte mat familg (L)

  • boz1965 4 augusti 2008

    Skrivet av lennali den 24 dec 2007

    Har ingen Lidl affär på orten, jag är ICA frälst (trots köttfärsskandalen).


    Här hemma är det CityGross som gäller. Fräscha varor och fräscha priser. ICA lämnade jag efter just, köttfärsskandalen. Fuskar de med köttet kan de lika gärna fuska med annat också. De har gjort bort sig totalt för mig i alla fall.

  • boz1965 4 augusti 2008

    Håller fullständigt med de som inte tycker att varken Lidl's butiker ELLER varor håller måttet. Jag har handlat där några gånger och blivit lika besviken var gång. :@

    Visst... Man får det man betalar för, men i alla fall, det måste finnas gränser också.

  • boz1965 4 augusti 2008

    Håller fullständigt med de som inte tycker att varken Lidl's butiker ELLER varor håller måttet. Jag har handlat där några gånger och blivit lika besviken var gång. :@

    Visst... Man får det man betalar för, men i alla fall, det måste finnas gränser också.

  • boz1965 4 augusti 2008

    Håller fullständigt med de som inte tycker att varken Lidl's butiker ELLER varor håller måttet. Jag har handlat där några gånger och blivit lika besviken var gång. :@

    Visst... Man får det man betalar för, men i alla fall, det måste finnas gränser också.

  • boz1965 4 augusti 2008

    Oooops! Det var inte meningen att post tre ggr. :'(

  • mammamalin 4 augusti 2008

    Jag handlar inte alls på Lidl. Detta både på grund av deras inhumana personalpolitik (har haft en vän som har jobbat där).
    Jag tycker dessutom att de har ett dåligt sortiment, och i den butik som finns här på orten har de ingen som helst serviceanda, men det kanske blir så i och med det sätt de blir behandlade på?

  • systeryster 4 augusti 2008

    Köper bara godis och glass där någon gång i kvartalet.Gillar deras apfelstrudel med kvarg, som man kan baka till i ugnen, blir nästan som hembakt.Just det där som vanligtvis inte finns i våra affärer är det som tilltalar mig.

  • lisaschmitz 4 augusti 2008

    Jag handlar helst på Willys! tyvärr kan dom ibland ha lite klent sortiment på ex grönsaker och frukt, men annars håller dom definitift måttet tycker jag. Och dom blir bara bättre och bättre. Ica är alltdeles för (ursäkta språket) jä*la dyrt. Hutlösa priser, men dom har ju precis allt så är det något speicellt jag behöver så blir det där jag handlar. Lidl har mycket bra, goda och annorlunda pålägg. Ett stort + tycker jag när man tröttnat på den vanliga skinkan, osten å korven som finns vi vanliga butiker. Dom brukar också ha väldigt fina grönsaker och frukter. Däremot finns det mycket lustiga "färgglada" maträtter, läsk och godis som jag inte rekommenderar.

  • eke85 4 augusti 2008

    Icas reklam är ju mycke bätte än lidl! Är all gånger en trogen ica kund:p så den går då hem hos mig(Y)

  • zizzi08 4 augusti 2008

    Lidl funkar, man kanske inte kan storhandla där då är Ica den bästa fast deras reklam båda tvås är super bra man skrattar alltid!!:):):)

  • susanne7206261 4 augusti 2008

    handlar mer och mer där

  • -karo- 5 augusti 2008

    Håller med den som skrev att "vad gör den där sura kärringen i Lidl-reklamen"? Jag fattar inte syftet riktigt och blir bara irriterad av att se eländet.

    För det andra har jag ockås hört talas om den vedervärdiga personalpolitiken och skulle definitivt välja bort att handla där om vi hade haft nån sån butik här (vilket vi alltså inte har).

    För det tredje, om man ska tänka Miljö, så är väl inte Lidl ett bra alternativ med tanke på alla långväga transporter. (fast jag må ju erkänna att jag brukar stå och pilla nyfiket på utlandshyllorna i andra affärer jag också... :p) Närproducerat existerar väl inte på Lidl om jag förstått rätt?

  • zudette 5 augusti 2008

    Skrivet av -karo- den 5 aug 2008

    Håller med den som skrev att "vad gör den där sura kärringen i Lidl-reklamen"? Jag fattar inte syftet riktigt och blir bara irriterad av att se eländet.

    För det andra har jag ockås hört talas om den vedervärdiga personalpolitiken och skulle definitivt välja bort att handla där om vi hade haft nån sån butik här (vilket vi alltså inte har).

    För det tredje, om man ska tänka Miljö, så är väl inte Lidl ett bra alternativ med tanke på alla långväga transporter. (fast jag må ju erkänna att jag brukar stå och pilla nyfiket på utlandshyllorna i andra affärer jag också... :p) Närproducerat existerar väl inte på Lidl om jag förstått rätt?


    Kunde inte säga det bättre själv! Vi försöker så långt som möjligt handla närproducerat och dessutom vägrar vi konsekvent köpa alla butikers egna märken eftersom vi i allafall vill tro att vi har koll på vad vi handlar! och sen - reklamen - direkt motbjudande - blir man så sur av att handla på Lidl vill jag inte handla där - SKRÄCK!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.