Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manchego

  • Countrygirl 22 januari 2010

    Precis hemkommen från en solig resa och har förälskat mig i machengo. Denna fantastiska fårost från Spanien.

    Var kan jag köpa den?

  • Erajscha 22 januari 2010

    I Tranås kan det nog bli svårt... (har själv handlat en del i den stan då vi har sommarstuga i Ydre) fråga på Ica om de kan ta hem kanske?

  • Gnurf 22 januari 2010

    I Spanien!??

    *springer och gömmer mig*

    :D

  • Countrygirl 22 januari 2010

    Jag är ofta ute på vift och inser att jag troligen får köpa osten på någon av mina resor. Finns den i Norrköping? dit åker jag en del i jobbet. Ska kolla med Kvantum i Tranås!

    Ja, Gnurf, jag kan handla den i Spanien! :) Du är en härlig prick du. :D

  • Linlock 22 januari 2010

    Här i lilla katrineholm finns den på kvantum så där borde du hitta den! Åhh, vilken underbart god ost!!!

  • osita 22 januari 2010

    Ja först och främst är det inte bara gjord på får-mjölk utan den finns också med bara ko-mjölk eller mix av de bägge.
    Den finns i 2 former: Helt lagrad och Semi-lagrad
    Den Semi-lagraden är lite mjukare och inte så torr son den lagrade och inte heller så stark i smaken.
    Gourmébutiker bör ju ha dem!! MANCHEGO
    Märket GRAN CAPITAN kanske finns hos er i Sverige???? De gör de i vakumförpackning i 1/4 halvor. Så de kan transporteras hur de vill i kylkontainer.
    Lycka till med letandet.

  • gesco 22 januari 2010

    :) På Kvantum i Hageby, Norrköping finns den. Troligtvis också på Ica Maxi, Coop forum, City gross. Alla de här butikerna ligger utanför city.
    Är du i centrala Norrköping har du Norins ost (som oxå finns i Linköping), samt Ostaffären på Skolgatan.

  • Countrygirl 22 januari 2010

    Tackar så jättemycket för all information om osten, var jag kan hitta den osv. :)

  • Gnurf 23 januari 2010

    Äsch...det var så lite så. Det var ju nästan Ingenting. Bara roligt att kunna hjälpa till...(Y)

  • Erajscha 23 januari 2010

    Skrivet av Countrygirl den 22 jan 2010

    Jag är ofta ute på vift och inser att jag troligen får köpa osten på någon av mina resor. Finns den i Norrköping? dit åker jag en del i jobbet. Ska kolla med Kvantum i Tranås!

    Ja, Gnurf, jag kan handla den i Spanien! :) Du är en härlig prick du. :D


    Prova hos Norins ost i Knäppingsborg i Norrköping, de borde ha den!

  • Gnurf 23 januari 2010

    Knäppings Borg!?? Är det möjligt!?? Ja dessa Norrköpingsbor...:D

  • Countrygirl 23 januari 2010

    Köpte en bit på Kvantum i Tranås i dag. Mums vad gott med rött vin till kvällen!

  • Countrygirl 23 januari 2010

    Du borde testa en bit Gnurf... det kanske skulle göra dig gott, med rikligt med rött vin till! :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.