Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mårten Gås

  • Rosageisha 20 oktober 2009

    Finns det någon som har tips på var jag kan köpa Gås i Helsingborgstrakten? Jag tänkte bjuda min svåger på det när han kommer på besök i november (han är från Göteborg)
    Tacksam för alla tips jag kan få!

  • boz1965 20 oktober 2009

    Varje välsorterad livsmedelsbutik brukar ha det. Här, i din grannstad, brukar CityGross alltid ha både gås och anka, kanske inte alltid färsk, men åtminstone frusen. Tror att de andra butikerna också har det.

    Har för mig att jag har sett det på Lidl nåt år också.

  • boz1965 20 oktober 2009

    Ska du visa honom skånsk kultur (finns det nån annan? :D) så ska du inte glömma svartsoppan... :p

  • Rosageisha 20 oktober 2009

    Jag vill inte ha ngn frusen pippi och svartsoppan är given! Färsk Gås ska det vara och bra kvalitet!Jag hade tidigare en kanonleverantör men har blivit av med deras telefonnummer... :(

  • boz1965 20 oktober 2009

    Kollat om det finns nån bonde/uppfödare i trakterna som har gårdsbutik eller nåt liknande? Testa att söka på Gula Sidorna.

  • Rosageisha 21 oktober 2009

    Jo, men jag ville veta om det fanns ngn som de kan rekomendera.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.