Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ny kategori

  • 21 augusti 2000

    Här kan ju ge förslag på dina favorithandlare och/eller lokala handlare. Det kan vara både bärodlare, fiskaren, lokala delikatesser, gårdsbutiker osv. Välkomna med inlägg!/Red.

  • e_p_a2000 12 november 2007

    Babaks kött i gårdstens centrum är en suverän affär. De styckar allt i butiken och där kan du beställa allt. De har mycket hög kvalité på köttet och de har bra priser. Många som bor i stan (GBG) åker inte ut till förorterna men detta stället är helt klart värt ett besök.

  • evaldo 13 november 2007

    City Gros har bra kött och alltid färska, fina grönsaker.

  • Lena 13 november 2007

    coop har också alltid färska råvaror och bra med kött

  • e_p_a2000 13 november 2007

    Tyvärr har coop och ica slutat att stycka i butikerna utan allt kött kommer färdig förpackat från cetrallager

  • Lena 13 november 2007

    Nä inte här för här mal dom och paketerar själva i alla fall. Då menar jag coop konsum.

  • e_p_a2000 13 november 2007

    Vad roligt att höra, de butikerna som jag brukade handla kött i har tyvärr slutat med det. Det som jag är mest skeptisk till är den grova köttfärsen som har en veckas hållbarhet.. Hoppas att de inte Slutar med den bra servicen i din butik.

  • Lena 13 november 2007

    Nä de hoppas inte jag heller..Är kanon glad att de finns om man skulle behöva köpa...Jag brukar köpa nöt djur av en kompis för det mesta men då de är slut köper jag på coop ...(Y)

  • evaldo 13 november 2007

    Tyvärr så finns knappast några slakteributiker kvar.
    De hade det absolut bästa köttet och servicen.

  • e_p_a2000 13 november 2007

    Affären där jag köper kött har lite av det gamla översig. Det är en köttaffär som drivs av invandrare främst för invandrare. De har många saker som de aldrig skulle kunna sälja på Tex, coop som fårhuvuden och kyckling fötter. Det är kanske inte just därför som jag handlar där utan för att de slaktar själva och kan ta vara på hela djuret. Detta ger bra kvalité och pris. Synd att det inte finns fler affärer av detta slag

  • gunma 13 november 2007

    På ica Pilens Livs trandared Borås kan du gå in och få hjälp i charken.De styckar och delar själva.Vill du få en skinka saltad till jul gör de det,för en liten penning.En toppenaffär tycker jag.

  • evaldo 14 november 2007

    varför är det övervägande invandtare som driver sådana affärer?

  • Chocolate 14 november 2007

    Munirs Livs i Skärholmen, Stockholm. Och icke att förglömma, Hötorgshallen mitt eget lilla Mecka :)

  • evaldo 14 november 2007

    Vad är din synpunkt på Lidl och deras varor?

  • e_p_a2000 14 november 2007

    Jag tänkte ge lidl en chans så när jag skulle gör tacos så åkte jag till lidl. Det jag skulle köpa var, Köttfärs, sallad, gurka, och ägg. Jag tittade inte på märkena utan letade bara efter varorna. Men jag gav upp för de hade inte köttfärs och sallad. Jag tycker att en mat affär ska ha ett basutbud och det har inte Lidl. Nu finns det säkert bra Lidl affärer oxå men jag handlar inte där för jag tycker att det är en lumpbod.

  • evaldo 14 november 2007

    Min syn på Lidl har falnat sen jag flera gånger upptäckt att t ex grönsakerna inte var färska och oftast så var mjöken slut , eller andra varor.
    Visserligen är de billigare än andra butiker, men det ska vara service också.
    Sen tycker jag att ordningen i affärerna inte håller måttet.
    Det ligger tomembalage och hindrar lite här och där.
    Det sämsta är de långa köerna i kassorna, det finns flera kassor men oftast är bara en öppen fast det finns personal tillgänglig.
    Nej, jag betalar gärna lite mera för varorna jag köper i andra affärer och vet vad jag får och
    blir bemött med lite mera värme.

  • e_p_a2000 14 november 2007

    Det är faktiskt inte speciellt billigt på lidl och willys. om man köper deras lågbudget märken så blir det billigare, men då är kvalitén därefter. Men om du tex köper någon produkt av de lite mer etablerade märkena tex felix så brukar de inte vara billigare än ica eller coop.

  • Anntorn 14 november 2007

    Skrivet av evaldo den 14 nov 2007

    Vad är din synpunkt på Lidl och deras varor?


    Jag älskar Lidl, det finns så mycket annorlunda och roliga varor som inte finns någon annanstans.
    T.ex denna vecka har dom olika produkter från Grekland.

  • tuden 14 november 2007

    Jag tycker att Lidl är bra här i alla fall trevlig personal snyggt och rent bra kvalite´och det finns bra utbud på varor.

  • e_p_a2000 14 november 2007

    Troligtvis så sklijer sig butikerna åt. Willys i Skövde tycket jag var en ganska bra affär när jag bodde där, men när jag åkte till willys i gamlestan i Göteborg blev jag grymt besviken.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.