Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ny kategori

  • Amika 23 november 2007

    Bor man i Västmanland så tycker ag man ska åka till Åsby i Hallstahammar. Där har de en butik på gården där de säljer superbt kött. De föder upp djuren och slaktar dem själva. Även Kärrbo prästgård, de har bara ekologiska produkter, även köttet förstås. :) Sen har vi ju framförallt Kungsbyn. :)

  • Emsenpemsen776 24 november 2007

    Jag kan hålla med många av er, men jag tror nog det beror mer på vem som är Ansvarig för just den affären. Det finns bra men det finns också bättre. Kunskap och erfarenheter ger bäst resultat.

    Själv så håller jag mig till Hötorgshallen där jag kan gå i lugn och ro och titta, fråga personal utan att känna att jag tar upp deras tid.:)

  • Quineem 4 november 2008

    Hade varit på skånesdjurpark en gång och fick syn på ett fiskrökeri vid ringsjön. deras utbud av rökt fisk var inte så stor som jag hade hoppats men jag köpte den godaste kräftsalladen jag någonsin smakat!

  • elpatron 4 november 2008

    Mercadona på Avenida de Portugal i Santa Pola har bra kyckling

  • jenkar 4 november 2008

    Skrivet av e_p_a2000 den 14 nov 2007

    Troligtvis så sklijer sig butikerna åt. Willys i Skövde tycket jag var en ganska bra affär när jag bodde där, men när jag åkte till willys i gamlestan i Göteborg blev jag grymt besviken.


    vad roligt att se en KILLE i min ålder som är intresserad av matlagning, inte ofta man råkar på det!(Y)

  • UllaC 4 november 2008

    Våra konsumbutiker mal och paketerar köttfärsen, kommer även färdigpaketerat också.
    De beställer hem jättefina kalvstekar som inte är paketerat o.s.v. Man kan beställa vikten på köttet, så därför tror jag nog att de delvis styckar iallafall.(Y)

  • lillalivet 4 januari 2009

    Bor man i Växjö kan man prenumerara på ekoboxen (www.ekoboxen.se) då får man hem ekologiska och närproducerade grönsaker två gånger i månaden. Kanon fina!
    Vill dessutom rekommendera www.bonnakott.se, där man kan handla lådor med ekologiskt och närproducerat kött från gårdar i Kronoberg. Man beställer på nätet och hämtar på något av utlämningsställena. Beställde en låda med hängmörat kött innan jul, det var det bästa nötkött jag ätit!

  • systeryster 4 januari 2009

    Är nöjd med min konsumbutik som har delikatessdisken kvar och maler egen köttfärs, gör rotfruktsgratäng som är jättegod.Även den butik som är nära min arbetsplats är trevlig och bra.Eken och Krysset heter de.

  • Eery 31 mars 2009

    Skrivet av e_p_a2000 den 14 nov 2007

    Det är faktiskt inte speciellt billigt på lidl och willys. om man köper deras lågbudget märken så blir det billigare, men då är kvalitén därefter. Men om du tex köper någon produkt av de lite mer etablerade märkena tex felix så brukar de inte vara billigare än ica eller coop.


    måste få dementera lite här... willys egna varor har MYCKET mindre oftast inga E-ämnen. Till skillnad från exempelvis ICAs egna varor.

    kan inte säga att allt är bra men vita bönorna rekommenderar jag starkt och deras kalamataoliver

  • kassy 31 mars 2009

    Brukar handla i Charkuteriet på Frölunda Torg , Göteborg. Jättefina varor, trevlig personal som även ger goda recept.
    Vad sägs om nötytterfilé, salt, peppar och mycket vitlök, stek i het panna så den får färg, in i 150 gr varm ugn i 10 minuter.
    Fick detta recept i affären och jag kan lova att det smakade gott. Hade bakad potatis med vitlökssmör och sallad till.

  • marre62 1 april 2009

    Måste bara säga att Åsby i Hallsta har supergoda kryddor också.Kan varmt rekommendera deras krossade viltkrydda.Använder den ibland till marinader med juice, super gott

  • popik 1 april 2009

    Måste slå ett slag för Laxrökeriet i Falkenberg de har världens underbaraste lax och sallader, speciellt deras varmrökta citronlax den är outstanding.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.