Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Prisvärd slaktare i stockholm?

  • kvantprick 28 december 2009

    Jag har bott i Sthlm i ett år men inte hittat någon prisvärd slaktare ännu.
    Student som jag är skulle jag bli jätteglad för tips; jag är beredd att åka en bit för spännande kött och bra priser!

  • asasto 28 december 2009

    Det beror ju på vad du tycker är prisvärt men du har ju Bondens butik på söder de säljer ekologiska köttlådor men då krävs det nog att du har frys.

  • kvantprick 28 december 2009

    Jag har varit inne på alla "hallarna" i stan och det kött som verkat vara av bättre kvalitet än typ ica maxis kött har kostat väääldigt mycket utan ens garantier om ekologi eller dyl.

    Kan vara en idé, var ligger den?
    Fast jag föredrar nog ändå färskt kött i mesta möjliga mån :o

  • jimboz 29 december 2009

    Säg bara vem det är så ska jag fixa det !

  • asasto 29 december 2009

    http://www.bondensbutik.se/

    Karta hittas på hemsidan, den ligger lite avsides + har inte öppet lika mycket som andra butiker.

    Du kan nog köpa mindre mängder där med ifall du vill ha färskt men det brukar bli lägre priser då man köper lådor eller helt/halvt djur

  • [email protected] 29 december 2009

    Bra kött i Stockholm:
    Jag föreslår Vivo i Bredäng Centrum, de köper upp mindre partier bra kött som de senare säljer till kanonpriser. I samma centrum fast på andra sidan hittar du en invandrarbutik som har kanonbra lammkotletter till mindre än halva priset mot vad de kostar i de stora butikerna, svenskt lamm. Du hittar även grovmalen köttfärs, det blir godare hamburgare av den grova. En annan b utik är Matrebellerna (f.d Vivo) i Hagsätra Centrum, just nu bra pris
    på entrecote, 49:-/kg. Min make är styckare så jag vet vad jag pratar om.

  • Skogsnatt 28 maj 2010

    Jag kan leverera kött av väldigt högkvalitet till dig, antingen så får du hämta i Tumba eller så får du det hemkört till dörren.

  • Mistys 28 maj 2010

    Fick detta tips igår. Har inte testat men skulle visst vara kanonbra.
    www.percys.se

  • jimboz 28 maj 2010

    Synd att dom små oftast konkar. Det fanns en riktigt bra slaktare i Kärrtorp för ett antal år sedan....
    Det optimala är att sticka in i Globens slakthusområde annars.

  • Skogsnatt 29 maj 2010

    Skrivet av [email protected] den 29 dec 2009

    Bra kött i Stockholm:
    Jag föreslår Vivo i Bredäng Centrum, de köper upp mindre partier bra kött som de senare säljer till kanonpriser. I samma centrum fast på andra sidan hittar du en invandrarbutik som har kanonbra lammkotletter till mindre än halva priset mot vad de kostar i de stora butikerna, svenskt lamm. Du hittar även grovmalen köttfärs, det blir godare hamburgare av den grova. En annan b utik är Matrebellerna (f.d Vivo) i Hagsätra Centrum, just nu bra pris
    på entrecote, 49:-/kg. Min make är styckare så jag vet vad jag pratar om.


    Nu vill jag inte påstå att dessa butiker inte har bra kött, men man ska vara medveten om att stora delar av köttet är importerat och därmed inte alltid från länder där djurskyddet står så högt på dagordningen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.