Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Svart kaviar?

  • Annras 27 maj 2011

    Jag brukar köpa Abbas "Caviar svart" i min butik, vilket jag gjorde även denna gång.

    När vi smakade på kaviarn, var den inte alls så god som tidigare, kornen var mycket mindre och inte så glansiga som de brukar och hela massan var mer kompakt.
    Jag tittade på innehållsförteckningen och döm om min förvåning när jag såg att det stod att burken innehöll "lättsaltad sillrom"!

    Va? Lurad kände jag mej! :s

  • Tinnie 28 maj 2011

    Hej,
    Jag skulle reklamera den burken med svart kaviar... jag har full förståelse för att du känner dig lurad. Låt butiken veta det.. se till att du får en ny burk.

    /Ha en strålande dag.

  • Mistys 28 maj 2011

    Nja vad ska butiken göra åt saken??? Jag skulle reklamera den till ABBA. Butiken kan ju inte påverka vad fabrikanterna lägger i burkarna. Dom bara vidarbefodrar produkterna till konsumenterna och ofta med ett mellanled till....grossistfirman. Vänd dig direkt till Abbas konsumentkontakt....dom är så stora så tel nummret står säkert på burken.

  • maxxess 28 maj 2011

    Det finns flera olika svarta i Abbas sortiment, du har inte bara råkat köpa fel burk? Jag misstänker att det var den goda stenbitsromen som du förväntade dig :\

    Se:
    http://www.abba.se/produkter/mer_mat_fran_havet/caviar/

    P.S Det är rätt enkelt att göra egen caviar av stenbitsrom som man burkar kunna köpa rätt billigt hos fiskare när det är säsong och sedan frysa in i småförpackningar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.