Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bagels

  • s-rosell 24 januari 2010

    Hej. Jag söker bra recept på Bagels, om någon kan tänkas ha det? :)

  • Erajscha 24 januari 2010

    Det här receptet har fått bra omdöme iaf..

    Bagels

  • Mistys 24 januari 2010

    Jag har ett recept på Bagels som jag fått. Påstås vara ett "äkta" om det nu finns ett sådant. Hemligheten med äkta Bagels är att man bakar ut ringarna, låter dom jäsa först sen kokar man dom i sockervatten för att stoppa jäsprocessen och få ett segt ytskikt av sockervattnet. Såg på det andra receptet att man skulle koka dom först innan jäsning. Förstår inte vitsen men dom blir kanske bra dom också. Dom kokades i saltvatten men äkta bagels ska kokas i sockervatten.
    Jag har gjort detta otaliga gånger och dom har alltid strykande åtgång.

    Lägger ut receptet under kvällen, det är riktigt bra :)

  • Mistys 24 januari 2010

    Bagels
    Oops!Behövde inte lägga ut mitt recept. Fanns redan inlagt. Detta är det rätta där man kokar i sockervatten. Blir superbra. Riktiga Bagels ska inte innehålla smör heller utan olja (Y)

  • mattjejen 8 maj 2010

    Hej!
    Jag tänkte baka bagels för första gången. Det jag undrar e vilken degvätska som blir bäst, mjölk lr vatten? Har hittat recept med båda... Sen vattnet man kokar dom i, står det i recepten att man ska ha socker, salt lr inget av det... Vad blir det för skillnad förutom smaken?
    Hoppas det finns nån bagelexpert här på MK:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.