Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

baka i matberedare

  • inga35 18 november 2010

    Hej
    Jag har köpt en matberedare och ska baka surdegsbröd. Jag undrar om mängden av mjöl är densamma när man knådar i maskin än om man gör det för hand. Har för mig att jag läst tidigare att man använder mindre mjöl i maskin. Någon som vet?
    Inga

  • Josses 18 november 2010

    Det har jag aldrig gjort men jag kör alltid mina kakdegar i matberedaren.
    Ryms det verkligen i den? Den är ju mindre än assistenten.

  • inga35 18 november 2010

    Jag har en matberedare med degkrokar i och den är på 1000 W så det ska gå att göra deg i.Kanske det kallas assistent.
    Inga

  • rorviksvagen 18 november 2010

    Lite mindre mjöl skulle jag rekomendera. :D

  • treankare 18 november 2010

    jag håller med, ta lite mindre mjöl annars är det lätt att den blir för torr. Ska kännas lite "degig".. Men prova dej fram, förhoppningsvis är maskinen inhandlad för att användas flera gånger! :)

  • inga35 18 november 2010

    Tack för hjälpen. Jag gissade nästan det.
    Inga

  • celice 18 november 2010

    Hej
    Håller med treakare det är bäst att ta lite för lite mjöl och sedan prova sig fram. Lycka till {bashful}

  • rostok 19 november 2010

    Hej, jag hade gjort tvärtom, ta "rätt" mängd mjöl från början och tillsätt ev mer vätska vid slutet om degen blir för fast. Tycker det blir bättre så.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.