Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakmaskin utan teflonbelägning

  • snoklocka 15 oktober 2009

    Hej!
    Jag är ny medlem. Jag hade tänkt skaffa en bakmaskin. Jag tror att man kan ha stor nytta av den. Jag är dock väldigt tveksam eftersom jag har förstått att bakmaskiner har teflonbeläggning i sina bakformar. Jag vill helst inte göra mat i kärl som innehåller teflon. Hälsoriskerna med teflon är vad jag vet inte helt klarlagda. Är det någon som vet om det finns bakmaskiner utan teflon?

  • Bumbis 15 oktober 2009

    Jag vet faktiskt inte om det finns men det blir nog väldigt svårt att få ut brödet, om än möjligt. Du kan ju inte smöra och "bröa" för allt åker ju omkring därinne så det skulle inte sítta kvar.

  • Gnurf 15 oktober 2009

    Zeta Olivolja kan kanske funka som substitut för teflon. Är inte helt säker dock utan skjuter från höften nu bara....(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.