Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"botten" till smörgåstårta

  • hildalehto 27 maj 2010

    {beauty}Ämnar göra själv "botten" till smörgåstårta med lax bl. a. Jag kanske kan göra foccia deg helt enkelt
    Ämnar göra i långpanna. Har någon bättre tips?
    Fredrika.

  • boz1965 27 maj 2010

    Jag brukar göra en vanlig deg till formfranska och baka den i en springform. Funkar hur bra som helst.

  • The_mama97mia 27 maj 2010

    Smörgåstårtebröd

    Det här receptet är toppen, tror det kommer från Allt om Mat för länge sen.

  • idea_ 27 maj 2010

    Själv brukar jag baka grova och mättande smörgåstårtsbottnar efter ett recept på grova tekakor jag fått av min barndomsgranne Ulla-britt (den kvinnan är en fena i köket). Börjar med att koka en "gröt" på lite olika ingredienser... Om du vill ha receptet kan jag nog slänga in det här på sidan (om det inte redan finns...)

  • Farmor59 6 juli 2010

    Om man inte vill baka eget bröd så går det bra att använda polarkaka som smårgåstårtsbröd. Jag gör det när jag gör röror med skinka, räkor eller tonfisk som fyllning. En påse med 6 halvkakor räcker till en stor rund tårta med två lager fyllning.

    När det är ont om tid//{eat}

  • Marre73 4 augusti 2010

    Skrivet av Farmor59 den 6 jul 2010

    Om man inte vill baka eget bröd så går det bra att använda polarkaka som smårgåstårtsbröd. Jag gör det när jag gör röror med skinka, räkor eller tonfisk som fyllning. En påse med 6 halvkakor räcker till en stor rund tårta med två lager fyllning.

    När det är ont om tid//{eat}

    Jag tar alltid 2 påsar polarbröd till mina tårtor,de blir höga och fina,dvs 5 lager med fyllning.(Y)

  • frucaos 5 augusti 2010

    Polarkaka är supergott till smörgåstårta och suger inte åt sig för mycket vätska heller ... för att inte tala om hur smidigt det är! Går säkert lika bra med hönökaka eller juliakaka.

  • boz1965 5 augusti 2010

    Skrivet av frucaos den 5 aug 2010

    ...Går säkert lika bra med hönökaka eller juliakaka.


    Jag kan försäkra att hönökaka funkar alldeles utmärkt. Även vetetortillas fungerar, men då ska det vara lite mer mexikanska smaker i tårtan.

  • chrisq 5 augusti 2010

    :DDjag jobbar med att göra tårtor o köper färdiga bröd lägger mer vikt vid all fyllnad o dekoration

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.