Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra slev?

  • rostok 8 september 2010

    Hejsan, jag letar efter en bra slev som man kan röra om en matbrödsdeg med. De jag hittar är alla för veka, de verkar gå av direkt, klarar inte av det tunga jobbet som jag vill att de ska göra. Jag använder visserligen min Assistent mest men vill ju även kunna ta hand om en deg helt för hand, när jag behöver.

    Någon som vet var man hittar en bra kraftig slev helst i trä, som klarar att göra samma jobb som en assistent.

  • Lange 9 september 2010

    Kolla på Tupperware, förvisso inte trä men förbaskat bra och hållbara grejor. Om sleven inte skulle hålla måttet får du ju dessutom kostnadsfritt en ny (livstids garanti :) )
    Lycka till!

  • rostok 12 september 2010

    Jag har kollat lite på Tupperwares hemsida, men hittar ingen slev alls, utan bara en stor sked som jag är helt säker på inte orkar älta någon tung deg. De kanske har haft någon bättre tidigare?

  • boz1965 12 september 2010

    ÖoB har alldeles utmärkta träslevar som står pall för det mesta. De kostar inte mer än ett par tior.

  • vinciqator 12 september 2010

    På loppis finns det massor av slevar i vit melaminplast. Brukar ratas av de flesta, men jag rotar igenom och ibland finns det en kraftig vinklad som inte ser alltför eländig ut. Förr eller senare går de av – melamin har en tendens att bli spröd. De är bras om man ska blanda något som man inte vill ha händerna, med eller utan handskar, i.

  • lena4 13 september 2010

    Outlett har både slevar och gafflar i trä .
    Ca trettio kr kostar de.

  • rostok 13 september 2010

    Tack för era svar. Jag har redan bra plastskedar, de flesta köpta på IKEA, samt även flera bra träskedar, men de håller inte att älta en stor tung deg med, jag menar då stadiet före man häller upp baket på bakbordet och ältar enbart med händerna.

    Jag har kollat på ÖoB men inte hittat någor där.
    Var hittar man något Outlett??

  • frucaos 13 september 2010

    Inte för att det hjälper dig ... eller, kanske? Min man har själv täljt en riktigt stadig historia som enbart används till just det ändamålet. Du kankse känner någon som kunde tillverka en åt dig? Det behöver ju inte vara så fint, huvudsaken är att det är rejält!

  • rostok 13 september 2010

    Skrivet av frucaos den 13 sep 2010

    Inte för att det hjälper dig ... eller, kanske? Min man har själv täljt en riktigt stadig historia som enbart används till just det ändamålet. Du kankse känner någon som kunde tillverka en åt dig? Det behöver ju inte vara så fint, huvudsaken är att det är rejält!


    jadu, det jag lutar åt att ditt förslag är jättebra, bara jag hittar någon som kan göra en, har ingen jag kan komma på, som du säger, det viktiga är inte utseendet utan funktionen.

  • lena4 13 september 2010

    Skrivet av rostok den 13 sep 2010

    Tack för era svar. Jag har redan bra plastskedar, de flesta köpta på IKEA, samt även flera bra träskedar, men de håller inte att älta en stor tung deg med, jag menar då stadiet före man häller upp baket på bakbordet och ältar enbart med händerna.

    Jag har kollat på ÖoB men inte hittat någor där.
    Var hittar man något Outlett??


    Vi har en butik i Östhammar. Men det är väl inte i närheten av dig.
    Tyvärr har jag ingen koll på va det finns butiker.
    Outlet stavas det såg jag.

  • Memelie 13 september 2010

    Jag köpte min på ÖoB, den är kanon!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.