Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröd till hummus?

  • Arkenstone 3 juni 2009

    Jag tänkte göra hummus till helgen men jag behöver tips på ett gott bröd till. Jag vill ha något tunt bröd som man kan sitta och riva småbitar av och smeta hummusen med. Köpt eller bakat spelar ingen större roll. Någon hade recept på pita till, och det låter ju inte fel, men gärna fler förslag...

  • gimmiahug 3 juni 2009

    Hej!

    Något recept har jag tyvärr inte, men brukar själv köpa Libanesiska tunnbröd! De finns att köpa i alla möjliga utländska affärer, samt Netto av alla ställen! Bröden är tunna, tunna, mjuka och stora som pizzabottnar ungefär, och kostar under en tia/förp (4-5 st). Supergoda och passar finfint till hummous.

  • Ulrika91 3 juni 2009

    Släng ihop en foccacia med valfri topping, vad sägs om örter och oliver? Riktigt bra att riva av och doppa osv. Riktigt gott med! Dock är foccacia inte så tunt men den goda smaken kanske väger över det kravet :) Det funkar naturligtvis bra att inte ha någon topping alls, bara lite grovt salt.

  • Arkenstone 5 juni 2009

    Tack för förslagen. Det verkar inte vara nåt huvuddelen av medlemmarna funderar över dock. :) Libabröd hittade jag i en affär, men datumet var utgånget för ett par dagar sedan så det fick vara. Foccacia var längesedan jag gjorde så tack för påminnelsen. Men inte idag... Hittade ett recept på Libanesiskt tunnbröd... Får se om jag orkar. Har köpt pitabröd utifallatt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.