Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröd till Kräftskiva

  • underlinemisstory101 27 augusti 2009

    Jag ska baka ett gott bröd till kräftskivan som jag ska ha med mina vänner i helgen men vet inte vad. Nån som har några bra recept? :D Vi vill inte ha knäckebröd. (N) :p

  • maaaaaaaat 27 augusti 2009

    Kräftbröd :)
    Gör en sats deg till ljust bröd. Efter första jäsningen knådar du på som vanligt men formar brödet annorlunda inför andra jäsningen. En deg brukar räcka till stora kräftor. Använd fantasin och bygg en kräfta i delar av avlånga bullar. Oliver kan användas till ögon.:p

  • underlinemisstory101 27 augusti 2009

    Lite krångligt att bygga en kräfta va? :o Och vanligt ljust bröd är lite för vanligt.(N) Men det är bra att ni säger era idéer :p :D (L)

  • Bumbis 27 augusti 2009

    Sök på kräftbröd på denna sida och du får upp ett recept med bild och hur man går tillväga. Jag har gjort det massor av gånger och det är inte svårt. Det kommer från Viktväktarna från början.

  • marwis 27 augusti 2009

    Det här brödet brukar jag baka när jag bjuder på skaldjur! Lägger även på lite flingsalt.(Y)

    Lättbakat solrosbröd

  • underlinemisstory101 27 augusti 2009

    Tack för att ni lägger in era förslag (L) :D :p (Y) (H)

  • LEDIVO 27 augusti 2009

    Gjorde "anluks" Kärftbröd i lördags och det blev mycket uppskattat på skivan.
    Lätt att baka och god smak - Kan det bli bättre?!?

  • jimboz 27 augusti 2009

    Konstigt eller vad vet jag..Här finns flera tusen recept och ändå så frågar folk vad man ska göra för något...sök på sidan och använd bildsök då kan du sitta i lugn och ro istället för att bli mer rådlös än vad du var från början ...Men ett tips är att bjuda på vitt bröd typ ciabatta, bagette..Man ska inte ha en massa konstiga brödsorter till kräftor om man nu vill ha just dom i centrum...Kräftor med bröd eller Bröd med kräftor bestäm själv :)

  • Eery 28 augusti 2009

    jag gjorde Anluks "kräfta" men använde en deg med tomat för färgen:)

    det fick många komplimanger

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.