Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

brödkryddor.

  • marielotta 21 augusti 2009

    Hej,
    nu e jag igång med frågor igen (H)
    När jag köper färdig brödkryddor i påse, så tycker jag inte om dom...
    Vet inte vilken krydda det är som jag tycker illa om.
    Någon som har någon bra kryddblandning som jag kan prova?
    Vill gärna variera mig i brödbaket.

    Slår ett slag för Lillans limpor som jag verkligen är nöjde med. Jag har bara gjort dessa med vatten...någon som valt att göra med filmjölk istället? Eller någon som provat båda och vill kommentera skillnad och vilken som just du tycker bäst om.

    Även provat Bröd från Solnas lunchrestaurang. Lite mörkare, och gott

  • The_mama97mia 21 augusti 2009

    Två varianter här. Det ena med fänkål och nötter, det sista med kummin. Du får köpa hem "rena kryddor" och prova vad det är du gillar - i färdiga brödkryddor brukar kummin, fänkål, anis ingå.

    Mias Söndagsbröd

    Tjeckiskt bröd

  • lena4 21 augusti 2009

    Jag säger bara PIZZAKRYDDA.
    Testa det i matbröd.............. Jag gillar det iallafall.
    Sen brukar jag torka brännässlor på våren, smular sen i degen,Hoppas det är lite järn kvar, det är ju så bra.

  • The_mama97mia 21 augusti 2009

    Mmmm... pizzakrydda låter gott, finns ju många recept där man har basilika i degen. En del medelhavsinspirerade bröd har ju också oregano, soltorkade tomater och vitlök m.m.
    Kryddning av bröd kan ju göras av mer än det jag har i kryddhyllan liksom!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.