Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

chili bröd

  • henke67 11 december 2008

    Hej
    Jag hade tänkt baka ett bröd med riktigt stark chilismak inför en fest. Är det risk för att chilin dödar jästen?

  • Lange 11 december 2008

    Du behöver kanske inte lägga allt "krut" i degen utan strö över lite som man gör med mycket annat när det gäller brödbak.
    Snälla tala om hur resultatet blev för jag är jättenyfiken.(Y):D(Y)

  • Eery 11 december 2008

    jag har bakat ett chilibröd.. var rätt mycket chilipeppar i men jag tyckte att smaken försvann rätt mycket.. märkte dock ingen skillnad på jäsningen

    hur hade du tänkt göra? nyfiken:)

  • Eery 11 december 2008

    jag har bakat ett chilibröd.. var rätt mycket chilipeppar i men jag tyckte att smaken försvann rätt mycket.. märkte dock ingen skillnad på jäsningen

    hur hade du tänkt göra? nyfiken:)

  • elpatron 12 december 2008

    Ta mitt naan-brödrecept (naan bröd recept, för dom som bara fattar särskrivningar) och kavla ut bullarna och lägg på chilin där du vill ha den + ngn annan krydda om du vill. Vik sedan bulldegen dubbelt så det blir lixom inbakat och "knip" igen kanterna och hysch in i ugnen, så blir det gott. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.